سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: نبود چشم چزشک متخصص در شهرستان 90 هزارنفری گناوه مشکلات درمانی و گلایه مندی شهروندان را در پی داشته است.به گزارش فکرشهر، یکی از اهالی این شهرستان در تماس با خبرنگار ما می گوید: پنج شنبه گذشته زنبور به زیرچشم دختر خردسالم را نیش زد و باعث متورم شدن صورت و سوزش شدید وی شد، اما به دلیل عدم فعالیت چشم چزشک متخصص در شهرستان گناوه مجبور شدیم به پزشک عمومی مراجعه کنیم.پدر این دختر خردسال ادامه داد: با داروهای تجویز شده به تدریج تورم صورت و چشم وی کم شد، اما واقعا در صورت بروز مشکلی جدی تر برای شهروندان گناوه ای و نیاز به چشم پزشک، چه کسی پاسخگوی مخاطرات احتمالی است؟
کد خبر: ۴۸۶۵
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳

فکرشهر: نبود چشم چزشک متخصص در شهرستان 90 هزارنفری گناوه مشکلات درمانی و گلایه مندی شهروندان را در پی داشته است.

به گزارش فکرشهر، یکی از اهالی این شهرستان در تماس با خبرنگار ما می گوید: پنج شنبه گذشته زنبور به زیرچشم دختر خردسالم را نیش زد و باعث متورم شدن صورت و سوزش شدید وی شد، اما به دلیل عدم فعالیت چشم چزشک متخصص در شهرستان گناوه مجبور شدیم به پزشک عمومی مراجعه کنیم.

پدر این دختر خردسال ادامه داد: با داروهای تجویز شده به تدریج تورم صورت و چشم وی کم شد، اما واقعا در صورت بروز مشکلی جدی تر برای شهروندان گناوه ای و نیاز به چشم پزشک، چه کسی پاسخگوی مخاطرات احتمالی است؟

یکی دیگر از شهروندان گناوه ای هم در تماس با خلیج فارس با اشاره به خارش چشم مادرش گفت: به دلیل عدم فعالیت چشم پزشک در این شهرستان مجبور شدم به برازجان بروم که آنجا تشخیص دادند چشم وی آب سیاه دارد و باید عمل شود، اما بسیاری از افراد خصوصا در روستاهای گناوه که مستعد چنین بیماری هایی هستند به دلیل عدم دسترسی به چشم پزشک، به موقع ویزیت و درمان نمی شوند.

وی ادامه داد: تنها چشم پزشک این شهرستان روزهای پنج شنبه از کازرون به گناوه آمده که صبح ها در مغازه عینک فروشی و بعد از ظهر نیز در درمانگاه فعالیت کرده و شب نیز به زادگاهش بازمی گردد. 

به گفته وی، فعالیت یک چشم پزشک برای شهر 90 هزارنفری گناوه که شهرستانی گردشگرپذیر می باشد ضروریست و انتظار می رود مسئولان دانشگاه علوم پزشکی برای جذب چنین پزشکی برنامه ریزی و جدیت داشته باشند.

این گزارش می افزاید: یکی از بسته های نظام جامع سلامت که از طرح های استراتزیک دولت تدبیر و امید برای کاهش هزینه درمان و ارتقا بهداشت می باشد، ماندگاری و جذب پزشکان متخصص در نقاط کم برخوردار با ایجاد مشوق های لازم است.

اما با وجود اجرای رضایت بخش بخشی از طرح نظیر کاهش هزینه بستری در بیمارستان ها تا 10 درصد، زایمان طبیعی رایگان و موفقیت نسبی در خصوص تامین دارو و تجهیزات درمانی بیماران در مراکز درمانی، اما در زمینه ماندگاری و جذب پزشکان متخصص در مناطق محروم گامی جدی برداشته نشده است.

موضوعی که اینک با نبود چشم چزشک در شهرستان گناوه به چشم می آید و بدون شک در شهرستان های دیگر با عدم حضور متخصصان مورد نیاز و پرمراجعه دیگر.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر