سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۸۷۷۲
شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۰

فکرشهر: شماری از مردم بندرریگ استان بوشهر نسبت به قطعی های مکرر آب در چندهفته اخیر ابراز نارضایتی و گله مندی کرده و خواستار چاره اندیشی مسئولان برای برطرف کردن این مشکل شدند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، مردم این بندر اظهارداشتند: در مدت یک ماه اخیر بطور مکرر با قطعی آب روبرو هستند که با کاهش شدت گرما نباید این روند ادامه داشته باشد.

یکی از شهروندان بندرریگی گفت: این شهر در بیشتر ساعت های شبانه روز دچار افت فشار و قطعی های بلندمدت می شود و تداوم آن برای شهروندان سخت و دشوار است.

غلامرضا زارعی افزود: باتوجه به اینکه اداره آب دارای مخزن ذخیره آب است باید در زمان ایجاد مشکل در خطوط ورودی آب رسانی از آن استفاده و به شهر آبرسانی شود.

وی گفت: قطعی های مکرر آب باعث شده تا بیشتر شهروندان بناچار از آب معدنی استفاده کنند که بار مالی زیادی بر آنان وارد می کند.

دیگر شهروند بندرریگی گفت: چند روزی است که تنها ۲ ساعت در شبانه روز آن هم با فشار خیلی کم آب داریم و با توجه به این شرایط حتی ذخیره سازی آب مشکل است.

حسین صابری اظهارداشت: مردم این بندر وضعیت کنونی آب را بارها به گوش مسئولان مربوطه رسانده اند اما تاکنون نتیجه ای عاید نشده است.

وی افزود: درصورتیکه نقطه ای از خطوط ورودی دچار شکستگی و یا فرسوده است، دستگاه مربوطه باید به ترمیم و بازسازی آن در کمترین زمان اقدام کند.

رئیس شورای اسلامی شهر ریگ گفت: این شورا بجد پیگیر خواسته ها و مطالبه های بحق مردم این شهر از جمله وضعیت کنونی آب است و همه توان و تلاش خود را در حل آنها از طریق پیگیری با مسئولان مربوطه از جمله فرماندار شهرستان و بخشداری بکار بسته است. 

غلامعلی عرب زاده افزود: باتوجه به کمبود آب در کل کشور، این شهر نیز از آن مستثنی نیست و برای مصرف مردم سهمیه ای مشخص درنظر گرفته شده است.

وی اظهارداشت: میزان سهمیه روزانه آب این شهر 3500 مترمکعب است که جوابگوی جمعیت هفت هزار نفری آن نیست و باید این میزان افزایش یابد.

رئیس شورای اسلامی شهر ریگ گفت: باتوجه به سهمیه تعیین شده، آب شهر از ساعت 23 شب تا پنج صبح قطع و در بقیه ساعت های روز وجود دارد و مردم باید دراین مدت ضمن ذخیره آب با پمپ که تامین آن برای همه مردم مقدور نیست، صرفه جویی را نیز مدنظر قرار دهند.

وی اظهارداشت: تاسیسات شبکه آب این شهر بدلیل فرسودگی و قدمت زیاد با شکستگی های مکرر مواجه می شود که از مسئولان مربوطه انتظار داریم برای ترمیم و نوسازی آن چاره اندیشی کنند.

عرب زاده گفت: در هفته گذشته نشتی در سیستم خطوط آب داخل شهر وجود داشت که شورا و آب و فاضلاب برای برطرف کردن آن ورود کرد و با استفاده از دستگاه نشت یاب از یکی از استان های کشور نقطه مورد نظر شناسایی و نسبت به ترمیم آن اقدام شد.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان گناوه گفت: کاهش سهمیه ورودی آب از علت های اصلی قطعی آب در شهرستان از جمله بندرریگ است.

غلامرضا مختاری افزود: فرسوده بودن و شکستگی خطوط لوله آب رسانی در مسیر روستای پوزگاه بندرریگ از دیگر مشکلات وضعیت کنونی آب در گناوه و ریگ است که این امر باعث شده ورودی آب بندرریگ به صفر برسد.

وی گفت: باتوجه به وضعیت کنونی، مردم باید در منازل خود مخزن همراه با پمپ نصب و به ذخیره سازی در زمانی که آب در خطوط آبرسانی وجود دارد، اقدام کنند.

استان بوشهر که در منطقه گرم و خشک کشور واقع است با کمبود شدید منابع آب روبرو است، طوریکه 95درصد آب شرب شهرها و روستاهای آن از استان های همجوار تامین می شود. 

یکی از منابع تامین کننده آب استان بوشهر سد کوثر در استان کهگیلویه و بویراحمد است و بخش دیگری از چشمه ساسان و رودخانه شاپور در کازرون استان فارس تامین می شود.

آب شهرستان گناوه با 103هزارنفر جمعیت درشمال استان بوشهر از خط انتقال سد کوثر تامین می شود.

بندرریگ از توابع شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد و از نقاط کم آب کشور بشمار می آید.

 

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر