دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۹۲۱۷
جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۳

فکرشهر - کورش امینی: خیر یکی از مدارس منطقه آبپخش  به دانش آموزان کلاس اول مدرسه جهاد روستای میاندشت ساعت اهدا کرد.

به گزارش فکرشهر، عباس فولادی مدیر دبستان جهاد روستای میاندشت منطقه آبپخش  شهرستان دشتستان اظهار داشت: آیین اهدای ساعت  با حضور مسئولان و معلمان، اولیا و دانش آموزان در دبستان جهاد روستای میاندشت برگزار شد.

مدیر دبستان جهاد روستای میاندشت  در این آیین اظهار داشت: محمدصادق نوشاد ولی  یکی از دانش آموزان کلاس اول دبستان برای ارتباط  هرچه بهتر پیوند اولیا و مربیان تعداد ۱۹ساعت به تعداد دانش  آموزان کلاس اول دبستان اهدا کرد که باعث شور شعف وصف ناپذیر بین دانش آموزان شد .

عباس  فولادی  افزود: کمک والدین به مدارس  جایگاه قانونی دارد و اگرچه این کار الزامی نیست اما با توجه به منابع و نیازهای موجود، ضروری است و در واقع کمک به فرزندان والدین است.

مدیر دبستان جهاد روستای میاندشت  با بیان اینکه این دبستان با  ۹۳ دانش آموز و۶ کلاس در شیفت ثابت صبح فعال است  ادامه داد:
 کمبودهای  آموزشی نیز در این مکان آموزشی وجود دارد که تمامی همکاران ما تلاش می کنند وضعیت آموزشی و تربیتی را بهبود بخشند و این مهم جز با همکاری والدین و کمک خیران محقق نمی شود.

فولادی تصریح کرد :خانه و مدرسه در انجام وظایف تربیتی مکمل یکدیگرند خانه مدرسه ی اول دانش آموز و مدرسه، خانه دوم آنها است ، اگر این دو نهاد روش ها و برنامه های هماهنگ نداشته باشند، در روند رشد کودک اختلال به وجود می آید.

فولادی بیان داشت :دو نهاد خانه و مدرسه نقش اساسی در تکوین شخصیت کودکان و نوجوانان دارند. بین روش ها و منش های خانه و مدرسه باید هم سویی و تشابه وجود داشته باشد و یکی از این دو کانون، کار دیگری را خنثی نکند، بلکه به عنوان دو جریان همدل و مکمل عمل کنند. مدرسه باید پیش آهنگ ارتباط با خانه باشد و با روش های گوناگون اسباب مشارکت فکری اولیا را در امر تعلیم و تربیت فرزندانشان فراهم کند.

وی نظام تعلیم و تربیت کشور را وسیع ترین و مهم ترین نهاد کشوردانست و ادامه داد : این نهاد مناسب ترین بستر را برای مشارکت های مردمی دارد. تربیت، امر خطیر و مهمّی است که عناصر بسیاری در آن دخیل اند. این مسئولیت سنگین، به تنهایی و بدون یاری و مساعدت مردم فهیم و اولیای محترم، به انجام نخواهد رسید.

فولادی  با توجه به اهمیّت بسزایی که مدرسه در شکل گیری شخصیت اجتماعی کودکان و نوجوانان دارد، احساس مسئولیت و توجه اولیا و مشارکت مستمرآن ها با مربیان در تربیت فرزندان را شایسته و متعهّد دانست و اظهار داشت:  توسعه مشارکت مردم در آموزش و پروش امری مهم و بلکه اجتناب ناپذیری است، مراد از مشارکت نیز صرفا مشارکت مادّی و کمک های مالی اولیای محترم نیست، شاید مشارکت مادّی، کم ترین مشارکتی است که مورد توقّع است و عمده ترین و بیش ترین مشارکت والدین و مردم در امر آموزش و پروش، مشارکت در تحقق هدف های آموزشی و تربیتی است

رئیس آموزش و پرورش منطقه آبپخش با اعلام اینکه کسانی هستند که که مال و اموال خود را در کمال ایثار می بخشند و این عمل آنان مصداق بارز مبارزه با نفس است افزود: محمد صادق نوشاد خیر روستای میاندشت منطقه آبپخش  با درایت خویش در این مسیر گام برداشته و سعادت دنیا و عقبی را برای خود تضمین کرد .

اکرم پاپری افزود :درآایین اهدا ساعت توسط خیر محمدصادق نوشاد  به دانش آموزان کلاس اول دبستان با حضور معلمان واولیا دانش آموزان باعث شد که این اقدام شروعی باشد برای کارهای خدا پسندانه دیگر که در آینده انجام می شود و قصد داریم در آینده ای نزدیک خیرین را در جلسه ای دعوت کنیم .

اکرم پاپری  با اشاره به میل به جاودانگی به عنوان یکی از مهمترین امیال موجود در تمامی انسان ها، خاطر نشان کرد: انجام این عمل خیر و تلاش در جهت تامین بهترین زمینه های تعلیم و تربیت برای فرزندان ایران زمین، می تواند این میل را در انسان ها ارضاع کند.

وی تصریح کرد: مردم ایران اسلامی ثابت کرده اند که پرچمدار تمامی حرکات خیرخواهانه و مقدس در کشورند و تجربه نشان داده هر کاری که به مردم سپرده شود، بهترین موفقیت ها از آنها حاصل می شود.

رئیس آموزش و پرورش منطقه آبپخش  ابراز امیدواری کرد؛ آحاد خیرین منطقه آبپخش  در امر نیک اندیشانه کارهای  زیبا  وارد میدان عمل شوند تا بهترین عرصه برای رویش و زایش تفکرات ناب در مقوله آموزش و پرورش که بسترساز توسعه پایدار در منطقه آبپخش حاصل شود.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر