يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۹۳۰۲
يکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۳

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: باید از فرصت تحقیق، پژوهش و فناوری در جهت مقابله جنگ اقتصادی دشمن استفاده کنیم.

به گزارش فکرشهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، عبدالکریم گراوند در نشست شورای پژوهشی استان بوشهر به اهمیت و جایگاه پژوهش در توسعه استان اشاره کرد و افزود: با حمایت از پژوهشگران و مراکز علمی و تحقیقاتی بومی می توان گام موثری در توسعه استان بوشهر برداشت.

وی افزود: با توجه به جنگ اقتصادی که از سوی آمریکا بر کشور ما تحمیل شده، از فرصت تحقیق، پژوهش و فناوری می توان برای استقلال اقتصادی استفاده کرد.

استاندار بوشهر تصریح کرد: جنگ ناخواسته اقتصادی را باید با فعالیت های علمی، تحقیقاتی و پژوهشی به فرصت تبدیل کنیم.

وی تاکید کرد: در زمینه اختصاص بودجه، مراکز علمی، تحقیقاتی و پژوهشی استان در اولویت باشند و اعتبارات مورد نیاز این نهادها تامین شود.

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر هم با اشاره به هفته پژوهش از 24 تا 30 آذرماه  افزود: هدف اصلی در هفته پژوهش ملموس کردن نتایج پژوهش و فناوری در زندگی مردم است.

عبدالمجید مصلح افزود: شعار هفته پژوهش امسال پژوهش هدفمند، فناوری ارزش آفرین در خدمت تولید ملی است که این هفته با ویژه برنامه‌های مختلفی در استان دنبال خواهد شد.

وی اضافه کرد: نواختن زنگ پژوهش در مدارس، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری استان، جشنواره دانش آموزی و تجلیل از دانش‌آموزان برتر، برگزاری نشست های تخصصی و سمینارهای علمی و پژوهشی، دیدار با نخبگان و پیشکسوتان علمی، مخترعان و کارآفرینان و تجلیل از آنها، برگزاری سمینارهای شناسایی نیازهای پژوهش و فناوری و برگزاری تورهای پژوهشی و بازدید از مراکز تولیدی، معدنی و پژوهشی استان از جمله برنامه‌های هفته پژوهش در استان بوشهر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر