يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۹۳۴۵
سه‌شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲

فکرشهر:  عضو شورای اسلامی شهر بوشهر بر رفع کمبود شدید پارکینگ عمومی و فضای سبز شهری در بوشهر تاکید کرد.

به گزارش فکرشهر از مهر، کیوان هاشم زاده صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از عمده ترین مشکلات موجود در شهر بوشهر و به خصوص در خیابان مطهری این شهر کمبود شدید پارکینگ و فضای سبز شهری است.

وی افزود: این شرایط سبب شده که در بخش پارکینگ با معضل جدی در این خیابان مواجه شویم به گونه‌ای که حتی ساکنین کوچه‌های منتهی به خیابان مطهری به دلیل ازدحام خودروهای پارک شده با گرفتاری‌های روزانه مواجه شوند.

عضو شورای اسلامی شهر بوشهر تصریح کرد: در این راستا و پس از نشست‌هایی که با ستوده معاون امور عمرانی استانداری بوشهر و رستمی مدیرکل سازمان راه و شهرسازی داشته ام زمینه ای ایجاد شده که بتوانیم بخشی از نیاز به پارکینگ عمومی و فضای سبز شهری را رفع کنیم.

هاشم زاده ادامه داد: پیشنهاد من به معاون استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی این بوده که زمینی که روبروی مجتمع تجاری مسکونی زیتون قرار دارد و تا نبش خیابان ورودی به شکری عرصه آن است برای ساخت پارکینگ عمومی و سایر کاربری های مرتبط با خدمات شهری مورد استفاده شهرداری قرار گیرد.

وی بیان کرد: بخش عمده این زمین اکنون در تملک اداره کل راه و شهرسازی استان قرار دارد اما در طرح تفضیلی شهری برای ساخت فضای سبز در اختیار شهرداری قرار گرفته است ضمن این که راهکار مناسب برای تفاهم با فردی که بخشی از این زمین از اموال رسمی و سنددار وی است نیز اندیشه شده است.

عضو شورای اسلامی شهر بوشهر یادآور شد: با توجه به نشستی که با شهردار بندر بوشهر داشته و ایشان نیز با پیشنهاد من موافق بوده‌اند اگر این زمین برای ساخت پارکینگ و سایر فضاهای مورد نیاز برای ارائه خدمات شهری به شهرداری واگذار شود شهرداری نیز خود ر ا مکلف می داند که زمین کنونی آتشنشانی بوشهر به همراه زمین تعمیرگاهی این شهرداری که چسبیده به مجتمع تجاری مسکونی زیتون قرار دارد را به فضای سبز تبدیل کند.

هاشم زاده یادآور شد: از آنجا که شهردار بوشهر موافق اجرای این طرح‌هاست و معاون امور عمرانی استانداری و مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز راغب به اجرایی شدن این پروزه هستند در هفته آینده با نشست مشترکی با این دو مدیرْ زمنیه رفع مشکلات موجود برای ایجاد فضای سبز در محل کنونی آتشنشانی و پارکینگ تعمیرگاهی و همچنین ساخت پارکینگ و سایر دفاتر و نیازهای حوزه خدمات شهری در زمین روبرو مجتمع مسکونی و تجاری زیتون فراهم می شود.

وی بیان کرد: با اجرای این طرح ها نه تنها بخش عمده‌ای از مشکلات مردم ساکن در خیابان های منتهی به خیابان مطهری رفع و زمینه ایجاد یک پارکینگ مناسب و فضای سبز ایجاد می شود بلکه می تواند ارزش افزوده چندین ده میلیاردی نیز برای شهردار بندر بوشهر از قبل همین پروزه ها ایجاد شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر