شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد؛
فکرشهر: سید عباس صالحی عصر پنجشنبه در دومین سوگواره کشوری تعزیه به میزبانی جم اظهار داشت: پیمایشی در سال ۹۵ از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد که ...
کد خبر: ۴۹۴۰۳
پنجشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۰

فکرشهر: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: گام های مثبتی برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی شهرستان های جنوبی استان بوشهر برخواهیم داشت.

به گزارش فکرشهر از مهر، سید عباس صالحی عصر پنجشنبه در دومین سوگواره کشوری تعزیه به میزبانی جم اظهار داشت: پیمایشی در سال ۹۵ از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد که ۷۸ درصد مصاحبه شوندگان اعلام کرده بودند مهر اهل بیت در قلب آنها زیاد و خیلی زیاد بود.

وی خاطرنشان کرد: در این پیمایش کشوری، میزان مهر و محبت مردم عزیز استان بوشهر به اهل بیت ۹۷.۴ درصد بود که در جایگاه های بالای کشوری قرار دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: ایرانی‌ها با این نگاه پیوند خورده‌اند و شاهد مثال روشن آن را در محرم و صفر به وضوح می‌توان دید.

وی افزود: این مهر و محبت در ایران به شیوه های مختلفی ابراز می‌شود که یکی از این ابزارها تعزیه است که ایثارگری عاشورا را در زمان حال جلوه گر می کند و جانها را به تاریخ ایثارگری پیوند می دهد.

صالحی تصریح کرد: یکی از مراکزی که در آن تعزیه جایگاه ویژه‌ای دارد، شهرستان جم است که یکی از قطب های تاریخی تعزیه است. شهرستانی که نزدیک ۲۰۰ سال این هنر را نسل به نسل منتقل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: پیران و جوانان امروز در شهرستان جم و سایر نقاط کشور جان و دل در برگزاری تعزیه و بسط فرهنگ عاشورا می گذراند که جای تقدیر دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: تلاش می کنیم گام‌های مثبتی برای توسعه زیرساخت های فرهنگی شهرستان های جنوبی استان بوشهر با همراهی و همکاری مسئولان برداریم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر