دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۹۹۱۰
شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۷

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: محصولات هنری اسلامی - ایران قدرت تحول و تأثیرگذاری بین‌المللی دارد و داشتن قدرت آفرینش هنری بر اساس این معیار یک ضرورت است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح شنبه در آیین «عاشقانه‌های هنر» در جمع هنرمندان بسیجی اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران تحولی نوین در عرصه هنری مبعث از نگاه اسلامی و انقلابی شکل گرفت و هنر را از اسارت امپریالیسم هنری رهانید و خط مقاومت و دفاع مقدس هنری ایجاد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر افزود: منطق و فلسفه نوین هنر که توسط انقلاب اسلامی به جهان عرضه شد تعریف واقعی هنر است و بیداری هنری بر این اساس شکل می‌گیرد و اگر هنرمند فلسفه هنر و سیاست راهبردی هنر را نداند محصول هنری او محدود به داده‌های و داشته‌های شخصی است و اثرگذاری ندارد.

وی گفت: ما در هنر نیازمند تحول هستیم و اگر تحولات هنری را در جهان مدیریت نکنیم، تحولات ما را مدیریت خواهند کرد و از این جهت ما باید در عرصه هنر دارای فلسفه و سیاست راهبردی مستقل بر اساس الگوی اسلامی، ایرانی و انقلابی باشیم.

امام‌جمعه بوشهر تأکید کرد: خوش خیالی است اگر بگویم با این شیوه هنری در ایران توانایی مقاومت در برابر هنر مهاجم امپریالیسم هنری را دارا هستیم و می‌توانیم هنر ایرانی و اسلامی را به عنوان الگوی هنری عرضه کنیم مگر اینکه تحولی هنری با نگاه اسلامی – ایرانی داشته باشیم.

وی اظهار داشت: ساختن یک اثر هنری با الگوبرداری از نمونه خارجی کار سختی نیست اما ما باید قدرت آفرینش هنری بر اساس معیارهای هنری اسلامی و ایرانی داشته باشیم تا قدرت تأثیرگذاری بین‌المللی داشته باشیم و این هدف و راه است.

آیت‌الله صفایی بوشهر یادآور شد: هنرمندان تحصیل‌کرده و جوانی در کشور داریم که ما را در دستیابی به این هدف یاری می‌کنند و تحولات مثبتی در این زمینه شکل گرفته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر