يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر/ امام جمعه برازجان:
فکرشهر - کورش امینی: امام جمعه شهر برازجان  با اشاره به سالگرد شهادت شهیدسید حسن مدرس وی را نماینده واقعی مردم نامید و مجلس اسلامی را زنده به نام آن شهید بزرگوار دانست...
کد خبر: ۵۰۱۲۸
جمعه ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۴

فکرشهر - کورش امینی: امام جمعه شهر برازجان  با اشاره به سالگرد شهادت شهیدسید حسن مدرس وی را نماینده واقعی مردم نامید و مجلس اسلامی را زنده به نام آن شهید بزرگوار دانست.

به گزارش فکر شهر، حجت الاسلام حسن مصلح  امام جمعه شهر برازجان امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: شهیدسید حسن  مدرس الگوی نهضت اسلامی ملت بزرگ ایران است، ۱۰ آذرماه سالروز شهادت سید حسن  مدرس است، مجلس در تاریخ ایران اسلامی به نام زنده تاریخ شهید مدرس زنده است، مدرس نماد نماینده واقعی و مظهر استقلال طلبی و آزادی خواهی است.

وی ادامه داد: فریاد رسای این آزاده در فضای تاریک و ظلمانی دیکتاتوری حکومت رضاخانی طنین‌انداز بود، یکی از علل موفقیت شهید مدرس در برابر استبداد رضاخانی زهد و بی‌اعتنایی به نظام فریبنده دنیا بود و او هرگز از منصب نماینده به دنبال جمع‌آوری مال و ثروت نبود.

خطیب جمعه شهر برازجان تصریح کرد: شهید سید حسن مدرس وامدار کسی نبود نماینده واقعی مردم بود. اعتقاد به آمیختگی دین و سیاست داشت فرمودند دیانت ما عین سیاست ماست و سیاست ما عین دیانت ماست، مدرس شجاع بود و به مردم عشق می ورزید خودرا نوکر مردم می دانست و در مجلس فرمودند تمام این مقامات که از سلسله های مختلف هستند شاه، رییس الوزرا، پارلمان، حجت الاسلام تمام اینها نوکر مردم هستند. 

حجت السلام حسن مصلح به مناسبت ۱۲آذر روز قانون اساسی گفت: چند نمونه از ویژگی های قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران نظامی است بر پایه ایمان به خدای یکتا، وحی، عدل خدا، امامت و رهبری، کرامت و ارزش والای انسانی پایه گذاری شده است و ولایت مطلقه فقیه از جمله قوانین برجسته و ویژگی مهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است که در اصل ۵۷می گوید قوای حاکم در جمهوری اسلامی ایران عبارتند از قوه مجریه، قوه مقننه، قوه قضاییه که زیر نظر ولایت مطلقه  فقیه امر امامت بر طبق اصول آینده این قانون اعمال می شود.

حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان در پایان بیان داشت: سالروز ورود حضرت معصومه به شهر قم در ۲۳ ربیع الاول می باشد که جایگاه و مقام بلند معنوی و کرامات آن حضرت در شفای بیماران است به طوری که فلسفه هجرت ایشان به ایران پیوستن به حضرت امام رضا(ع) که اوج وفاداری و ولایتمداری ایشان است و در فضیلت شهر قم هرگاه در تنگناهای زندگی قرار گرفتید و مصیبت به شما روی آورد به شهر قم بروید چون آبانگاه فرزندان حضرت فاطمه (س) است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر