جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
فکرشهر: شهردار نخل‌تقی گفت: به دلیل آلایندگی‌های شدید زیست‌محیطی، مردم شهر نخل تقی محکوم به ابتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج هستند.به گزارش فکرشهر، نامدار درویشی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: عسلویه و نخل تقی میزبانانی شایسته برای پارس جنوبی و صنعت نفت و گاز بوده‌اند اما حضور صنعت در این منطقه بدون توجه به نیازهای فرهنگی و اجتماعی مشکلات بسیار زیادی برای مردم فراهم کرده است.
کد خبر: ۵۰۲۲
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱

فکرشهر: شهردار نخل‌تقی گفت: به دلیل آلایندگی‌های شدید زیست‌محیطی، مردم شهر نخل تقی محکوم به ابتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج هستند.

به گزارش فکرشهر، نامدار درویشی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: عسلویه و نخل تقی میزبانانی شایسته برای پارس جنوبی و صنعت نفت و گاز بوده‌اند اما حضور صنعت در این منطقه بدون توجه به نیازهای فرهنگی و اجتماعی مشکلات بسیار زیادی برای مردم فراهم کرده است.

وی با اشاره به آلایندگی‌های ناشی از فعالیت‌های پالایشگاه‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی مستقر در منطقه با بیان اینکه آلودگی‌های زیست‌محیطی بیشترین تاثیر را در این شهر داشته افزود: علاوه بر تخریب مستقیم محیط زیست، مردم شهر نخل تقی محکوم به ابتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج هستند.

شهردار نخل تقی با تاکید بر اینکه وضعیت خدمات‌رسانی در دستگاه‌های دولتی به مردم نخل تقی مناسب نیست خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بسیاری از دستگاه‌های اداری در این بندر استقرار نیافته و نحوه خدمات‌دهی اداراتی همچون آب و برق و گاز نیز به هیچ وجه مطلوب نیست و بار بسیاری از کمبودها بر دوش شهرداری نخل تقی است.

درویشی با بیان اینکه ورود نیروهای کارگری از تمامی نقاط کشور باعث حضور خرده‌فرهنگ‌های گوناگون در یک جغرافیای محدود شده است تصریح کرد: وجود خوابگاه‌های کارگری مجرد در این منطقه موجبات بروز مشکلات فرهنگی و اجتماعی و نارضایتی خانواده‌ها شده است.

وی گفت: خوابگاه‌های کارگری باید از شهر خارج شده و شرکت‌ها مکلف به ساخت کمپ‌های مسکونی خارج از شهر برای نیروهای خود هستند.

شهردار نخل تقی، بندر نخل تقی را شهری محصور خواند که از یک سو به دریا متصل است و از سه سمت دیگر به شرکت‌های صنعتی منتهی می‌شود و این شهر هیچگاه توسعه پیدا نمی‌کند.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر