دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»
فکرشهر - کورش امینی: نمایش «ووموچه» بزرگترین نمایش طنز اجتماعی و میدانی کشور از 12 آذرماه به مدت 10 شب در شهر آبپخش در حال برگزاری است.
کد خبر: ۵۰۳۳۴
پنجشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۳

فکرشهر - کورش امینی: نمایش «ووموچه» بزرگترین نمایش طنز اجتماعی و میدانی کشور از 12 آذرماه به مدت 10 شب در شهر آبپخش در حال برگزاری است.

به گزارش فکر شهر، اردیبهشت ماه امسال بود که نمایش «ووموچه» (به من چه) بزرگترین  نمایش طنز میدانی همزمان با میلاد با سعادت حضرت قائم (عج) در شهر آبپخش برگزار شد که با استقبال گسترده مردم شهرستان دشتستان و استان بوشهر روبرو شد، حال با گذشت هفت ماه از سری اول نمایش «ووموچه»، مسوولان برگزاری این نمایش در حال اجرای  «ووموچه2» در شهر آبپخش هستند.

بر اساس این گزارش، «ووموچه» جمله ای محلی در بین مردم شهرستان دشتستان به معنای " به من ربطی ندارد" است که موضوعات و مشکلات روز جامعه را در قالب طنز اجتماعی به تصویر می کشد و به مخاطب منتقل می کند. این نمایش روایتگر زندگی مردم روستایی است که در قبال مشکلات دهکده خود سکوت می کنند و خواسته های به حق خود را از مسوولان مطالبه گری نمی کنند؛ اما با ورود شخصیت "آقا معلم" به روستا، وی سعی دارد خواسته های به حق مردم دهکده را به گوش مسوولان برساند و مردم را نسبت به آینده جامعه خود مطالبه گر و دغدغه مند کند؛ وی در این راه  سختی های زیادی را متحمل می شود اما بالاخره تلاش های "آقا معلم"  جواب می دهد و اهالی روستا با روحیه مطالبه گری به خواسته های به حق خود می رسند.

یکی از آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی تقویت روحیه مطالبه گری در بین مردم بوده و است. مقام معظم رهبری در دیداری که با جمعی از مردم در هفتم خرداد سال جاری داشت، به اهمیت روحیه مطالبه گری اشاره داشتند و فرمودند: « خب، آنچه من بر آن تأکید می کنم، این است که ما امروز در جامعه‌مان نیاز مبرم داریم به اینکه آرمان ها را مدام تکرار کنیم، مدام بگوییم، مدام روی آن کار کنیم، مدام مطالبه کنیم. این مطالبه‌گری خیلی چیز خوبی است. مطالبه‌گریِ آرمان ها از آن چیزهایی است که از آن نباید دست برداشت.»

ایشان در بیاناتی دیگر با اشاره به تطبیق وضع فرهنگی موجود با وضع مطلوب و آرمانی فرمودند: باید ضمن پرهیز از بحث های صرفاً نظری و ذهنی ، به تطبیق وضع فرهنگی موجود با وضع مطلوب و آرمانی پرداخت و با مشخص کردن عیب ها و مشکلات و بررسی علل و عوامل آنها، به برنامه ریزی زمان بندی شده  برای رفع مشکلات دست یابی به اهداف و آرمان ها، همت گماشت .

کارگردان نمایش طنز اجتماعی و میدانی «ووموچه» در گفتگو با خبرنگار فکرشهر در شهر آبپخش اظهار داشت: نمایش بزرگ «ووموچه» با سبک اجرایی نوین و با خلق صحنه های منحصر به فرد  به مدت 10 شب در شهر آبپخش در حال اجراست .

حسن بحرانی  افزود: در این نمایش سعی شده است که مشکلات و معضلات جامعه با نگاهی متفاوت به نمایش گذاشته شود.

وی با بیان اینکه نمایش «ووموچه2» بزرگترین نمایش طنز اجتماعی و میدانی کشور محسوب می شود، افزود: این اثر که محصول گروه هنری نافع شهر آبپخش می باشد، نتیجه تلاش تیم ۷۰ نفره اعم از بازیگران و دست اندرکارانی است که پس از پشت سر گذاشتن سه ماه تمرینات مداوم و منظم آماده اجرای این اثر فاخر اجتماعی شده اند.

حسن بحرانی ابراز کرد: گروه طراحی و اجرای صحنه به مدت یک ماه به صورت مستمر به ساخت صحنه و دکور مشغول بوده و هستند.

کارگردان نمایش طنز اجتماعی و میدانی «ووموچه2» با بیان اینکه هر شب بیش از یک هزار صندلی برای مخاطبان تدارک داده می شود، تصریح کرد: در این نمایش از بروزترین افکت های نور، صدا و جلوه های ویژه استفاده شده است.

بر اساس این گزارش، نمایش طنز اجتماعی و میدانی «ووموچه2» از 12 آذرماه به مدت 10 شب از ساعت 19:30 دقیقه در اداره برق سابق شهر آبپخش از توابع شهرستان دشتستان برگزار می شود.

عکاس: محمود یزدانی بهرام آبادی

 

نظرات بینندگان
عباس
|
-
|
دوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
دلقک بازی فجیع و کریه و توهین به فرهنگ‌ دشتستان توسط عده ای هنربند بیسواد 
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر