دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۰۳۶۳
جمعه ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۶

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: آماده بهره‌مندی از تجارب ارزشمند استانداران بوشهر برای توسعه استان هستیم.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی استانداری بوشهر، عبدالکریم گراوند در نشست تخصصی کمیته استانی استانداران ادوار 40 سال گذشته استان بوشهر با قدردانی از تلاش و زحمات استانداران سابق استان بوشهر اظهار داشت: توسعه و پیشرفت استان بوشهر مرهون تلاش و زحمات و تدابیر بزرگوارانی است که امروز به عنوان استانداران ادوار استان بوشهر با افتخار از ایشان میزبانی می کنیم.

وی افزود: استانداران استان بوشهر نهالی را که در ابتدای انقلاب اسلامی کاشته بودند امروز به همت همه مسئولان استان به درختی تنومند تبدیل شده است.

وی با قدردانی از تلاشهای همه استانداران ادوار مختلف استان بوشهر گفت: از استانداران سابق می‌خواهیم طرح و برنامه‌هایی که را در زمان مدیریت خود درصدد اجرا در استان داشتند اما عملیاتی نشده را به ما گزارش کنند تا آن طرح ها را اجرایی کنیم و آماده بهره مندی از تجارب ارزشمند ایشان هستیم.

استاندار بوشهر با اشاره به ظرفیت های مختلف استان بوشهر بیان کرد: با توجه به جایگاه استان بوشهر در نفت و گاز، این استان 71 درصد گاز کشور را تامین می کند.

گراوند به مصوبه قانون بودجه در سال 95 اشاره کرد با بیان اینکه این مصوبه موجب کاهش اعتبارات عمرانی استان در سال 97 شده است، گفت: به منظور جبران این کاهش اعتبارات، پیگیری های زیادی انجام شده و امیدواریم در برنامه ششم توسعه اعتبارات لازم در عرصه نفت و گاز به استان بوشهر اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: استان بوشهر در عرصه کشاورزی دارای شرایط ویژه‌ای است و در زمینه تولید محصول خارج از فصل سالانه 700 هزار تن محصول خارج فصل تولید می شود و این امر بالغ بر هزار میلیارد تومان گردش مالی را به دنبال دارد.

گراوند با اشاره به تولید خرما در استان بوشهر اظهار داشت: 6 میلیون صله نخل در استان بوشهر وجود دارد و سالانه 150 هزار تن خرما از نخیلات استان برداشت می شود.

استاندار بوشهر یادآور شد: با توجه به بحران آب در استان بوشهر، باید تولیدات خارج فصل را به فضاهای سربسته و گلخانه هدایت کنیم تا ضمن تولید با کیفیت،  فرصضتای مناسبی برای جذب مشتری هم دارد.

گراوند با اشاره به مصوبه ایجاد منطقه آزاد بوشهر گفت: می‌توانیم با ایجاد آب شیرین کن و شهرک گلخانه ای در منطقه آزاد بوشهر هم محصولات خارج فصل را تولید کنیم.

 وی با اشاره به درصد بیکاری در استان بوشهر گفت: درصد بیکاری استان بوشهر طی یکسال گذشته از 11.7 به 11 درصد در حال حاضر رسیده، ضمن اینکه باید از ظرفیت اشتغال در عسلویه به نفع استان استفاده بیشتری ببریم.

استاندار بوشهر به موقعیت گردشگری استان بوشهر اشاره کرد و گفت: در نوروز گذشته 7 میلیون و 450 هزار نفر گردشگر از استان بوشهر دیدن کردند لذا باید از ظرفیت دریا و سواحل استان برای جذب گردشگر استفاده بیشتری ببریم.

گراوند با اشاره به طرح بوم گردی روستایی در استان بوشهر بیان کرد: تاکنون 14 روستای گردشگری در طرح بوم گردی استان بوشهر به ثبت رسیده ضمن اینکه امسال ایجاد 24 روستا را برای طرح بوم گردی هدفگذاری کردیم.

استاندار بوشهر گفت: یکی از کارهای مهم برای توسعه استان، اجرای راه آهن است که پیگیری های لازم برای تامین بودجه آن انجام شده و روند اجرایی آن هم در حال پیگیری است.

گراوند به طرح اشتغال روستایی در استان بوشهر اشاره کرد و گفت: 115 میلیارد تومان سهیمه اشتغال روستایی استان بوشهر بوده که 138 میلیارد تومان جذب کردیم و 85 درصد از طرح های اشتغالزایی روستایی انجام شده است.

وی با اشاره به سابقه تاریخی استان بوشهر در زمینه مسائل فرهنگی و مذهبی گفت: استان بوشهر همواره مهد عالمان و بزرگان دینی بوده و امروز هم از حضور آیت الله صفایی بوشهری و آیت الله حسینی بوشهری دو عالم برجسته بهره مند است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه بوشهر استانی با نشاط و دارای کمترین آسیب اجتماعی است بیان کرد: این استان در عرصه مطبوعات و روزنامه نگاری هم پیشتاز بوده و در عرصه تئاتر و مراسمات آیینی هم حرف های زیادی در کشور برای گفتن دارد.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر