يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۰۸۵۷
چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴

فکرشهر:  مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: ۴۵ درصد از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که با هم پوشانی دیگر بیمه ها این تعداد تغییر خواهد کرد.

به گزارش فکرشهر از مهر، پرویز رمضانی ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: بیمه سلامت در قالب صندوق های مختلف بیمه ای افراد را بیمه می کند که میزان افراد تحت پوشش این بیمه اکنون در استان بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر است.

وی با بیان اینکه اکنون ۴۵ درصد از جمعیت مردم استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، افزود: اکنون در حال هم پوشانی و پالایش بیمه ای هستیم  و بر این اساس تا پایان اجرای این پالایش تعداد افراد تحت پوشش بیمه سلامت تغییر خواهد کرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با اشاره به فعالیت خوب دولت تدبیر امید در زمینه ارائه خدمات درمانی، بیان کرد: اجرای طرح های خوب توسط دولت تدبیر و امید در زمینه بهداشت و درمان موجب کاهش پرداخت از جیب مردم بود که موجب افزایش رضایتمندی مردم شد.

رمضانی در ادامه گفت: اکنون بیمه شدگان بیمه سلامت در بیمارستان های دولتی در بخش بیمه روستایی ۳ درصد و دیگر بیمه ها ۶ درصد از هزینه درمان خود را پرداخت می کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیش از ۸۵ درصد از بیمه شدگان ما را بیمه همگانی و روستایی را تشکیل می دهد لذا باید تخصیص بودجه های سالانه و منابع مالی پایدار برای این بیمه در نظر گرفته شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با اشاره به اجرای رویداد هم اندیشی بیمه سلامت،  خاطر نشان کرد: مشکلات مطرح شده و بر اساس مشکلات موجود ایده ها، طرح ها و راه حل ها که از سوی پزشکانْ کارکنان بیمه سلامت و دانشگاهیان  در سایتی که با همین عنوان راه اندازی شده پاسخ داده می شود و به راه حل برتر نیز جوایز نفیسی اهداء خواهد شد.

رمضانی اظهار کرد: یکی از مسائلی که در این دولت مورد تاکید قرار گرفته است تکریم ارباب رجوع است که در این راستا نیز سامانه تماس مردمی در ماه های اخیر کار خود را با شمار ۱۶۶۶آغاز کرده است که در ابتدا کاربران ستادی سازمان بیمه سلامت پاسخگوی افراد خواهد بود و در صورت نیاز به استان ها ارجاع داده می شود.

وی به برنامه های بیمه سلامت از ارائه خدمات الکترونیکی اشاره کرد و افزود: حذف دفترچه و ارائه خدمات تنها با ارائه کد ملی گام نخست ما برای الکترونیکی کردن خدمات است که بر این اساس بیمه رستان ها و مراکز خدمات رسان درمانی به بانک اطلاعاتی بیمه ای دسترسی پیدا میکنند و نیازی به دفترچه نخواهد بود.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر عنوان کرد: اجرای این طرح موجب شناسایی افراد با دو دفترچه نیز می شود و می توان فرآیند رفع هم پوشانی بیمه ای نیز انجام شود.

زمضانی در ادامه گفت: همچنین از ابتدای بهمن ماه نسخه نویسی الکترونیکی نیز در یکی از شهرستان های استان انجام می شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر