جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۱۰۵۱
سه‌شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴

فکرشهر:  سرپرست میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: سه محصول صنایع دستی استان بوشهر دارای نشان ملی مرغوبیت است.

به گزارش فکرشهر از مهر، ارغوان مهدی‌زاده عصر دوشنبه در آئین افتتاح نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان‌ها در بوشهر اظهار داشت: فعالان صنایع دستی در استان بوشهر توانمندی و قابلیت‌های بسیار بالایی دارند.

وی با اشاره به معرفی توانمندی هنرمندان رشته‌های صنایع دستی در قالب نمایشگاه صنایع دستی در بوشهر اضافه کرد: در این نمایشگاه صنایع دستی تولیدی هنرمندان ۳۱ استان کشور ارائه شده است.

سرپرست میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر به فعالیت این نمایشگاه در قالب ۱۳۰ غرفه اشاره کرد و ادامه داد: ۳۸ غرفه مربوط به صنایع و تولیدات هنرمندان و تولیدکنندگان استان بوشهر است.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر در تولید سه محصول گلیم‌بافی، صنایع دریایی و عبابافی دارای نشان ملی مرغوبیت است خاطرنشان کرد: نشان مرغوبیت برند مهمی برای صنایع دستی استان بوشهر محسوب می‌شود.

مهدی‌زاده با اشاره به اینکه ۱۰ رشته صنایع دستی به عنوان رشته‌های بومی استان بوشهر محسوب می‌شوند، افزود: این نمایشگاه با شعار حمایت از کالای ایرانی و تولید داخلی راه‌اندازی شده است.

وی ایجاد اشتغال پایدار و آشنایی مردم با صنایع دستی را از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد و ادامه داد: توانمندی هنرمندان رشته‌های صنایع دستی در قالب این نمایشگاه ارائه می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر