شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۱۲۰۳
جمعه ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵

فکرشهر: مدیرکل ثبت احوال بوشهر گفت: اسناد هویتی علما، شهدا، مفاخر و بزرگان استان به منظور زنده نگه داشتن یاد آنان تدوین شده است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، اسکندر پاسالار در آیین رونمایی از سند هویتی آیت الله شیخ حسین حق شناس تنگستانی که در دارالقرآن ابراهیم خلیل الله شهر اهرم برگزار شد، افزود: ثبت احوال علاوه بر وظایف سازمانی، کارهای فرهنگی نیز انجام می دهد که یکی از این کارها، تدوین اسناد هویتی بزرگان و مفاخر است تا ضمن زنده نگه داشتن خاطره این عزیزان، ارزش‌های انقلابی و دینی در جامعه نهادینه شود و به نسل های آتی انتقال یابد.

وی ادامه داد: اسناد هویتی این بزرگان آماده شده که به فراخور مناسبت‌ها رونمایی و در گنجینه ثبت احوال استان نگهداری می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر بیان کرد: در استان بوشهر نیز نخستین شناسنامه  در سال 1307 به نام سید عبدالرسول کازرونی صادر شد.

پاسالار در خصوص رونمایی از سند هویتی آیت الله حق شناس نیز گفت: وی 15 اردیبهشت 1312 در روستای انبارک از توابع بخش مرکزی شهرستان تنگستان متولد شده است و پس از پیروزی انقلاب اسلامی از طرف آیت الله سیدعبدالمجید ایروانی به عنوان بازپرس در فرمان 8 ماده‌ای حضرت امام و همچنین به عنوان مسئول تحقیق در موسسات دولتی و تجارتخانه ها تعیین شد.

وی ادامه داد: در اوایل انقلاب به علت شناختی که امام خمینی (ره) ازآیت الله حق شناس داشت وی را به عنوان اولین نماینده خود در استان بوشهر و امام  جمعه مرکز استان منصوب کرد؛ او همچنین 40 سال نماینده بیشتر مراجع از جمله امام خمینی(ره)، آیات عظام حکیم، خویی، شاهرودی، گلپایگانی و خوانساری در قطر بود و اخیرا هم نمایندگی رهبر معظم انقلاب را بر عهده داشت.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر تصریح کرد: حاج شیخ حسین حق شناس در 30 ساله اخیرکمک های خیرخواهانه متعددی داشته است؛ از جمله ساخت مسجد امام حسین(ع) روستای بازویی، ساخت مسجد علی بن ابیطالب در روستای عمار، ساخت حسینیه الزهرا در شهر اهرم، ساخت مسجد روستای گشی خاییز، اهدا 13 هزار مترمربع زمین به دانشگاه پیام نور اَهرَم، کمک به تکمیل مسجد روستای انبارک و حسینیه حاج سید محمدتقی هاشمی اَهرَم و ایجاد دارالقرآن ابراهیم خلیل الله شهراهرم به مساحت دو هزارمترمربع.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر