دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۱۳۹۷
چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶

فکرشهر:  استاندار بوشهر با بیان اینکه آلایندگی هوا از دغدغه های جدی عسلویه است، گفت: ایجاد پایگاه پایش مستمر آب و هوایی عسلویه و کنگان از برنامه های قطعی ما در این دو شهرستان است.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالکریم گراوند سه‌شنبه شب در نشست جمع بندی دور سوم سفرهای شهرستانی به شهرستان عسلویه با بیان اینکه حضور مدیران در روستاها، پیوند مردم با کارگزاران نظام را بیشتر می کند، اظهار داشت: در این سفر با حضور مدیران کل استانی، از تمام روستاها بازدید می شود و مسائل و مشکلات ایشان مورد بررسی قرار می گیرد.

وی بر تلاش مضاعف مدیران در شرایط فعلی در بخش‌های معیشتیو اقتصادی تاکید کرد و بیان داشت: مدیران با همت و تلاش دوچندان برای مقابله با جنگ اقتصادی که سران آمریکا ایجاد کردند، اقدام کنند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه دشمن در تلاش برای ایجاد فاصله بین مردم و مسئولان است، ادامه داد: انقلاب اسلامی حاصل اتحاد، انسجام و رهبری امام بود وامروز هم به ان اتحاد و انسجام نیاز داریم.

گراوند اضافه کرد: اگر نظام اداری کشور، تسهیل گری کنیم این دوران فعلی را به دوران شکوفایی اقتصادی کشور تبدیل خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه با اتحاد و همدلی می توانیم از جنگ اقتصادی کنونی به سلامت عبور کنیم، گفت: عسلویه نماد اتحاد و همدلی در ایران اسلامی است و هدف همه ما هم حل مشکلات جامعه اسلامی است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه دولت گام‌های خوبی را برای توسعه و آبادانی عسلویه برداشته است، اظهار داشت: تقریبا از همه روستاهای عسلویه بازدید کردیم و شاهد اقدامات بزرگی برای روستاییان بودیم.

گراوند تاکید کرد: در شهرستان عسلویه نباید بیکار وجود داشته باشد و این شهرستان باید بارسنگین موضوع اشتغال را هم از دوش استان بردارد، زیبنده نیست با وجود ظرفیت های بیشمار اشتغال زایی در عسلویه، مشکل اول استان بیکاری باشد.

وی تصریح کرد: به برکت تربیت نیروی انسانی باید با اتحاد و برنامه، به کارگیری نیروی بومی را در اولویت قرار دهیم.

استاندار بوشهر با بیان اینکه مدیران استان باید در حوزه اشتغال برنامه داشته باشند، اظهار داشت: کیفیت محصولات تولیدی استان را باید ارتقا دهیم تا نیازمندیهای صنعت از تولیدات استان تامین شود.

گراوند گفت: اگر صنعت نفت و گاز، نیازمندی‌هایش در حوزه های مختلف از استان تامین کند، کمک بزرگی به توسعه و اشتغال استان انجام داده است.

وی با بیان اینکه آلایندگی و اشتغال دو مشکل بزرگ عسلویه است، گفت: توجه به نیروی انسانی متخصص منطقه ضروری است و عسلویه در این زمینه ظرفیتهای مهمی دارد، صنعت نفت و گاز هم از این تولیدات حمایت کنند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه آلایندگی هوا از دغدغه های جدی عسلویه است، گفت:  ایجاد پایگاه پایش مستمر آب و هوایی عسلویه و کنگان از برنامه های قطعی ما در این دو شهرستان است.

گراوند تاکید کرد: اداره م حیط زیست حق ندارد تا زمانی که پایش آب و هوایی در عسلویه انجام شود در مورد صنعت  موجود در این شهرستان اقدامی کند لذا ابتدا باید پایش مستمر آب  و هوایی انجام شود سپس مجوزهای صنایع صادر شود.

وی افزود: اگر سیستم پایش مستمر آب و هوا در عسلویه را اجرایی کنیم، صنایع نفت و گاز هم به سمت اقداماتا زیست محیطی حرکت خواهند کرد.

استاندار بوشهر از نهایی شدن اجرای ۲ آب شیرین کن در شهرستان عسلویه خبر داد و گفت: با اجرای این دو آب شیرین کن، بخش زیادی از مشکلات تامین آب در روستاهای عسلویه حل خواهد شد.

گراوند بیان داشت: به دلیل اهمیت مسائل اجتماعی شهرستان عسلویه، سند اجتماعی شهرستان عسلویه به صورت مجزا از استان تدوین می شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر