سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: دکتر مصطفی سالاری درهمایش هم اندیشی توسعه بخش سعدآباد افزود: خرما یکی از محصولات و تولیدات استراتژیک استان بوشهر است که اشتغال و معیشت شمار زیادی از مردم این استان به آن وابسته است.به گزارش فکرشهر، وی اضافه کرد: هم اکنون سالانه 170 هزار تن خرما در این استان تولید می شود اما به دلیل نبود صنایع فراوری و بازار مناسب صادراتی هر ساله با افت قیمت و رکود فروش روبرو و باعث زیان باغداران می شود.سالاری ادامه داد: هم اکنون با پیگیری های مسوولان تلاش هایی در دولت و مجلس برای حل مشکل بازار فروش و صادرات خرما در دست اجراست و خرید تضمینی این محصول نیز اجرایی شده است.
کد خبر: ۵۱۴۱
چهارشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷

فکرشهر: دکتر مصطفی سالاری درهمایش هم اندیشی توسعه بخش سعدآباد افزود: خرما یکی از محصولات و تولیدات استراتژیک استان بوشهر است که اشتغال و معیشت شمار زیادی از مردم این استان به آن وابسته است.

به گزارش فکرشهر، وی اضافه کرد: هم اکنون سالانه 170 هزار تن خرما در این استان تولید می شود اما به دلیل نبود صنایع فراوری و بازار مناسب صادراتی هر ساله با افت قیمت و رکود فروش روبرو و باعث زیان باغداران می شود.

سالاری ادامه داد: هم اکنون با پیگیری های مسوولان تلاش هایی در دولت و مجلس برای حل مشکل بازار فروش و صادرات خرما در دست اجراست و خرید تضمینی این محصول نیز اجرایی شده است.

استاندار بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دولت تدبیر و امید درهمه زمینه ها بر مشارکت مردم در تصمیم سازی ها تاکید دارد.

وی اظهار کرد: استقبال از ایده ها، راهکارها و تجمیع آنها برای توسعه و استفاده از ظرفیت های هر منطقه از اهداف برگزاری همایش توسعه در بخش های مختلف است.

سالاری اضافه کرد: هر بخش و منطقه ای به لحاظ موقعیت های مختلف وسعت، جمعیت و شرایط جغرافیایی ویژگی و ظرفیت های خاص خود را دارد که نه تنها با سایر بخش ها شاید مشابه نباشد بلکه متفاوت هم باشد به همین دلیل ظرفیت های آن را باید از نخبگان، نمایندگان و مسوولان همان منطقه رصد و برنامه ریزی کرد.

وی استفاده از ظرفیت نیروی انسانی هر منطقه را تاکید اول جلسات هم اندیشی دانست و اضافه کرد: دراین همایش ها قبل از آن مدیران ستادی، مدیران استانی و شهرستانی و نمایندگان اقشار مختلف مسائل و مشکلات آن منطقه را بررسی کرده و پس از آن مشکلات و راهکارهای آن را در این جلسات با نمایندگان هر قشر بررسی و نتیجه گیری می کنند.

استاندار بوشهر بیان کرد: برای استفاده بهتر از ظرفیت بالای منابع انسانی استان، آموزش، توانمندسازی، استفاده از نیروهای جوان، مشارکت و همفکری با نخبگان و فرهیختگان ضروری است.

سالاری گفت: سعدآباد در بخش های مختلف کشاورزی، فرهنگی، گردشگری، منبع طبیعی، معادن و صنایع ظرفیت های غنی و قابل توجه ای دارد که هر حوزه ای خود می تواند زمینه ساز توسعه پایدار منطقه باشد.

سالاری بیان کرد: در سال جاری 110میلیارد ریال اعتبار برای 73 پروژه در بخش سعدآباد تخصیص یافته است.

استاندار بوشهر، حمایت از سرمایه گذاران در امر صنایع تبدیلی خرما و ضایعات آن، ایجاد تعاون روستایی بانوان و نماشگاه عرضه محصولات آنها، توصیه به کشاورزان به استفاده از شیوه نوین و بهینه آبیاری، الگوی صحیح کشت، تاکید به مدیران کل حاضر درجلسه به بررسی و پیگیری جدی مشکلات مطرح شده اشاره کرد.

وی افزود: توسعه برقی کردن چاههای کشاورزی، پیگیری سهم منطقه از عوارض آلایندگی و بکارگیری نیروهای کار بومی منطقه و پیمانکاران در نفت نرگسی، تسریع در احداث سد دالکی، توسعه زیرساخت ها و پهنای باند اینترنت و دیتا در استان و به تبع آن حل مشکلات منطقه دراین حوزه در دستور کار است.

فرماندار دشتستان نیز با بیان ظرفیت های و قابلیت های بخش سعدآباد گفت: این بخش با داشتن حدود دو میلیون اصله نخل یکی از ظرفیت های مهم تولیدات کشاورزی درکشور و استان است.

دکتر ارسلان زارع افزود: همچنین وجود چاههای نفت نرگسی نقشی مهم در اقتصاد کشور و منطقه دارد ولی همواره به لحاظ آلایندگی و دیر کرد پرداخت سهم آلایندگی این منطقه نگرانی هایی برای مردم این دیار شده است.

حجت الاسلام علیرضا کشاورز بارگاهی امام جمعه شهر سعدآباد نیز خواستار تغییر کشاورزی سنتی، استفاده از ضایعات نخیلات و کشاورزی، احداث شهرک صنعتی ویژه کشاورزی و صنایع تبدیلی در منطقه و مجتمع های دامداری شد.

حجت الاسلام سید یعقوب موسوی امام جمعه وحدتیه نیز به مواردی چون خواسته بحق مردم از عوارض آلایندگی شرکت نفت نرگسی، حذف دلالان از بازار خرما و ارتقای سطح فرهنگ اقتصادی مردم اشاره کرد.

در این جلسه نمایندگانی از اقشار مختلف بخش مسائل و مشکلات خود و پیشنهادهایی برای حل موضوع مطرح کردند و در پایان نیز مدیران کل مربوطه آن را به بحث و بررسی قرار دادند.

همچنین استاندار بوشهر در سفر خود به بخش سعدآباد با مردم شهرهای سعدآباد و وحدیته دیدار و از نزدیک با آنها گفت وگو کرد.

منبع:پرتال فرمانداری دشتستان

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر