دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: طلاق و مهاجرت مردان از جمله عوامل افزایش جامعه زنان سرپرست خانوار است که با فراهم کردن زیرساخت ها باید جلوی این پدیده را بگیریم.به گزارش فکرشهر، فهیمه فرهمند پور روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی بانوان فرهیخته استان بوشهرافزود: یکی از وظایف مهم مدیران پیشگیری از روند افزایش آمار زنان سرپرست خانوار در جامعه است.وی اضافه کرد: آنچه امروز زنان به آن نیاز دارند توانمندسازی روانی، فکری و شخصیتی زنان سرپرست خانوار است که از توانمندسازی اقتصادی برای آنان مهمتر است.
کد خبر: ۵۱۶۱
پنجشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۴:۱۶

فکرشهر: مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: طلاق و مهاجرت مردان از جمله عوامل افزایش جامعه زنان سرپرست خانوار است که با فراهم کردن زیرساخت ها باید جلوی این پدیده را بگیریم.

به گزارش فکرشهر، فهیمه فرهمند پور روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی بانوان فرهیخته استان بوشهرافزود: یکی از وظایف مهم مدیران پیشگیری از روند افزایش آمار زنان سرپرست خانوار در جامعه است.

وی اضافه کرد: آنچه امروز زنان به آن نیاز دارند توانمندسازی روانی، فکری و شخصیتی زنان سرپرست خانوار است که از توانمندسازی اقتصادی برای آنان مهمتر است.

فرهمند پور یادآورشد: هم اکنون وزارت کشور طرح توانمندسازی همه جانبه زنان سرپرست خانوار را به عنوان پایلوت در فرمانداری شهرستان ری در دست اجرا دارد که بزودی این طرح در سراسر کشور به اجرا در می آید.

وی با تاکید بر توجه به مزیت های فرهنگی، فکری و اجتماعی در جامعه گفت: یکی از مزیتهای فکری در زمینه زنان این است که اسلام مردان را مکلف به نان آوری کرده و این تکلیف از زنان ساقط شده است ولی اکنون روز به روز احساس مسوولیت مردان نسبت به تامین معاش خانواده کاسته می شود.

فرهمند پور بیان کرد: برای رشد و ترقی زنان در جامعه، به بسته ای که در آن به فرصت های شغلی، تغییرنگرش براساس باورها و اعتقادات دینی، کارآفرینی، تقویت جایگاه زن در اقتصاد خانواده و سایر مسایل توجه شده نیاز است.

وی تقویت کارگروه زنان و خانواده، حضور نماینده امور بانوان در کارگروه های امنیت و توسعه، برگزاری دوره های آموزشی تخصصی مدیریتی برای مدیران و کارشناسان حوزه زنان وزارت کشور را از جمله برنامه های وزارت کشور در امور بانوان عنوان کرد.

فرهمند پور در باره اعتبارات تکلیفی گفت: با وجود این که نتوانستیم در بودجه 93 در زمینه اعتبارات تکلیفی اقدامی انجام دهیم ولی در سال 94 اعتبارات خوبی برای این بخش خواهیم گرفت.

وی گفت: باید مراقب باشیم که پرداختن به مسایل زنان موفق ما را از مشکلات و آسیب های زنان آسیب دیده غافل نکند چون این زنان به توجه و التیام بخشی از طرف ما نیاز دارند.

فرهمند پور گفت: امروز زنان با مشکل فرهنگی و نگرشی مواجه هستند و هنوز در همه ابعاد و حوزه های اجتماعی مقبولیت لازم برای حضور آنان فراهم نشده است که با برپایی نمایشگاههای مختلف در تلاش برای معرفی توانمندی آنان به گروه های مختلف اجتماعی هستیم.

وی یادآور شد: یکی دیگر از مشکلات زنان ضرورت حضور آنان در پرکردن فرصت های اجتماعی و اقتصادی است که ضمن تغییر نگرش توجه به توانمندی زنان و حضور آنان در عرصه های مدیریتی باید جلب شود.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده بیان کرد: از مجموعه زنان مدیر هر استانی باید شبکه حمایتی برای هماهنگی بین دستگاهی، هم افزایی پیشنهادها، پررنگ کردن موفقیت های همدیگر تشکیل شود.

وی با اشاره به این که نیمی از جمعیت جامعه را زنان و دختران تشکیل می دهند اظهار کرد: برای فارغ التحصیلان دختر و سایر دختران جوان باید فرصت فعالیت و مشارکت اجتماعی در جامعه ایجاد شود.

فرهمند پور با تاکید براین که مشارکت اجتماعی از تلاش اقتصادی باید جدا باشد اضافه کرد: مشارکت اجتماعی دختران جوان به خودی خود ارزشمند است حتی اگر فعالیت و تلاش اقتصادی به دنبال نداشته باشد.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده در بازدید از خانه کودک شهید ناجی بوشهر گفت: برای کاهش حضور کودکان بی سرپرست و بدسرپرست در مراکز بهزیستی نهادینه کردن فهم و شعور فرزندآوری در خانواده ها ضروری است. 

فرهمندپور افزود: باید با ایجاد وابستگی های عاطفی و تقویت نظام خانواده از متلاشی شدن خانواده ها و بی سرپرستی یا بدسرپرستی کودکان و سرگردانی آنان در جامعه جلوگیری کنیم. 

وی اظهارکرد: تامین امکانات و نیروهای لازم برای نگهداری از کودکان در مراکز وابسته به بهزیستی حل شدنی است آنچه که ما باید بجد بدنبال آن باشیم این است که کودکی از آغوش گرم خانواده خود جدا نشود. 

فرهمندپور با تقدیر از کارکنان خانه کودک شهید ناجی گفت: این دست مشاغل اگرچه با لذت های معنوی زیادی همراه هستند اما موجب ایجاد فرسودگی های عاطفی می شوند و فعالیت در این مراکز عشق، عاطفه، صبر و توان بسیاری می خواهد. 

وی با اشاره به مشکل کمبود نیرو و امکانات دراین مرکز اظهارکرد: این مشکل در همه جای کشور وجود دارد و امکانات به اندازه ماموریت های ما نیست بنابراین باید از ظرفیت خیرین و شبکه های حمایتی مردمی استفاده کنیم ضمن این که ما نیز آمادگی داریم مسائل خاص استان در این زمینه را در مرکز پیگیری کنیم. 

رییس اداره امور حمایت های اجتماعی کمیته امداد استان بوشهر گفت: از مجموع مددجویان زیر پوشش کمیته امداد استان 17 هزار و 268 نفر را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند که 96درصد این جمعیت براثر فوت همسر و طلاق زیر پوشش این نهاد قرار گرفته اند.

سیده فاطمه مهیمنی افزود: از این جمعیت 51درصد بیسواد مطلق، 29درصد سواد ابتدایی و 19 درصد سواد راهنمایی دارند.

مهیمنی اضافه کرد: فقرفرهنگی اجتماعی یکی از مشکلات زنان سرپرست خانوار است که این افراد با وجود خدماتی که به آنها ارایه می شود توان اداره خانواده را ندارند.

وی افزایش زمان زیرپوشش بردن خانواده های معتادان و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با ازدواج مجدد را از سیاستهای کمیته امداد ذکر کرد.

در این بازدید هدایایی از طرف مدیرکل امور بانوان خانواده استانداری به کودکان خانه کودک شهید ناجی اهدا شد. 

منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر