يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: در آئینی با حضور مسئولان، سومین یگان حفاظت قوه قضائیه کشور در استان بوشهر افتتاح شد و فرمانده این یگان معرفی شد.به گزارش فکرشهر، مشاور رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات کل قوه قضائیه عصر چهارشنبه در این آئین اظهار داشت: ایجاد سازمان یگان حفاظت قوه قضائیه از 15 سال پیش مطرح شده بود که سال گذشته این مهم محقق شد و فعالیت آن در سطح کشور آغاز شد.
کد خبر: ۵۱۶۳
پنجشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۴:۲۹

فکرشهر: در آئینی با حضور مسئولان، سومین یگان حفاظت قوه قضائیه کشور در استان بوشهر افتتاح شد و فرمانده این یگان معرفی شد.

به گزارش فکرشهر، مشاور رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات کل قوه قضائیه عصر چهارشنبه در این آئین اظهار داشت: ایجاد سازمان یگان حفاظت قوه قضائیه از 15 سال پیش مطرح شده بود که سال گذشته این مهم محقق شد و فعالیت آن در سطح کشور آغاز شد.

علیرضا طاهری با اشاره به اینکه سومین یگان حفاظت قوه قضائیه کشور در استان بوشهر آغاز به کار کرده است، اضافه کرد: لباس مشخصی نیز برای این یگان به صورت متحدالشکل در سطح کشور تعریف شده است که به تصویب رسیده است و با لباس ماموران نیروی انتظامی متفاوت است.

وی به برخی از اقدامات صورت گرفته در این راستا اشاره کرد و ادامه داد: یگان‌های متفرقه‌ای که قبلا در ادارات مربوط به قوه قضائیه فعال بوده‌اند از این به بعد در قالب یگان حفاظت قوه قضائیه فعالیت خواهند کرد.

مشاور رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات کل قوه قضائیه با اشاره به آغاز استخدام نیروهای یگان حفاظت قوه قضائیه، افزود: اواخر شهریورماه امسال دومین گروه از نیروهای یگان حفاظت قوه قضائیه اعزام خواهند شد.

استخدام 25 هزار نیرو در سازمان یگان حفاظت قوه قضائیه

رئیس کل دادگستری استان بوشهر نیز در این آئین کمبود نیروی حفاظتی را به عنوان یکی از مشکلات اساسی در دستگاه قضائی استان بوشهر عنوان کرد و بیان داشت: امیدواریم با استقرار یگان حفاظتی قوه قضائیه شاهد رفع این مشکلات باشیم.

حیدر بحرانی با اشاره به اینکه در برخی از حوزه‌های دادگستری درا ستان بوشهر تنها یک سرباز به عنوان نیروی حفاظتی حضور دارد، تصریح کرد: یک سرباز توان حفاظت از یک اداراه را به تنهایی ندارد و این موضوع باید رفع شود.

وی با اشاره به استخدام 25 هزار نیروظرف سه سال در سازمان یگان حفاظت قوه قضائیه، تاکید کرد: ساختار ویژه استان بوشهر می‌طلبد که این استان به صورت ویژه‌ای دیده شود و به خوبی رسیدگی شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در ادامه تاکید کرد: مسئولان قضائی استان بوشهر نیز باید با یگان حفاظت قوه قضائیه در استان بوشهر همکاری لازم را داشته باشند تا شاهد فعالیت مطلوب این دستگاه باشیم.

وی به مراجعه بالای افراد به مراکز قوه قضائیه در نقاط مختلف، اذعان داشت: باید به شکل مطلوبی پذیرای ارباب رجوع باشیم و برخورد با ارباب رجوع دادگستری با دیگر ادارات متفاوت باشد و همواره در تکریم ارباب رجوع بکوشیم.

کمبود نیروی حفاظتی در دستگاه قضائی استان بوشهر

دادستان انقلاب و عمومی استان بوشهر نیز به وضعیت استان بوشهر از نظر امنیتی اشاره کرد و ادامه داد: استان بوشهر یک استان مرزی است و استقرار صنایع مختلف در این استان نیز باعث می‌شود تا نگاه ویژه‌ای به این استان صورت گیرد.

علی حسن‌پور به کمبود نیرو در بحث حفاظت فیزیکی در استان بوشهر اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: سازمان یگان حفاظت در دستگاه قضائی یکی از نیازهای بسیار مهم قوه قضائیه بود که باید تلاش کنیم تا به اهداف مورد نظر برسد.

به گزارش مهر، در این آئین سومین یگان حفاظت قوه قضائیه کشور در استان بوشهر افتتاح شد و سهراب احسانی‌پور به عنوان فرمانده یگان حفاظت قوه قضائیه در استان بوشهر معرفی شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر