دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: سمینار علمی یک روزه استاندارد سازی اندازه گیری فشار خون در بندرگناوه برگزارشد.به گزارش فکرشهر، دراین آیین که درسالن اجتماعات مرکز آموزش فنی وحرفه ای این شهرستان برگزارشد، پزشکان، پرستاران، کارشناسان، کاردانان پرستاری، مامایی و بهداشت عمومی شهرستان های گناوه و دیلم حضور داشتند.یک متخصص داخلی در این سمینار با اشاره به اهمیت دادن به بیماری پرفشاری خون، گفت: با تغییر درشیوه های زندگی، مصرف غذاهای مناسب و سالم، افزایش فعالیت بدنی ومصرف نکردن دخانیات، کنترل وزن و فشارخون بالا می توان حداقل 80 درصد بیماریهای قلبی عروقی و دیابت نوع II و یک سوم سرطان ها را کاهش داد.
کد خبر: ۵۱۶۸
پنجشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳

فکرشهر: سمینار علمی یک روزه استاندارد سازی اندازه گیری فشار خون در بندرگناوه برگزارشد.

به گزارش فکرشهر، دراین آیین که درسالن اجتماعات مرکز آموزش فنی وحرفه ای این شهرستان برگزارشد، پزشکان، پرستاران، کارشناسان، کاردانان پرستاری، مامایی و بهداشت عمومی شهرستان های گناوه و دیلم حضور داشتند.

یک متخصص داخلی در این سمینار با اشاره به اهمیت دادن به بیماری پرفشاری خون، گفت: با تغییر درشیوه های زندگی، مصرف غذاهای مناسب و سالم، افزایش فعالیت بدنی ومصرف نکردن دخانیات، کنترل وزن و فشارخون بالا می توان حداقل 80 درصد بیماریهای قلبی عروقی و دیابت نوع II و یک سوم سرطان ها را کاهش داد.

دکتر محمدرضا خلج افزود: انجام فعالیت بدنی، استفاده نکردن از مصرف مواد محرک از جمله غذاهای پرچرب و پر ادویه، الکل و کافئین، به حداقل رساندن مصرف نمک و افزایش میزان مصرف میوه و سبزیجات و لبنیات از عوامل مهم در پیشگیری از افزایش فشار خون است.

مدیر گروه بیماری های دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: بعضی از پزشکان فشار خون بالا را قاتل آرام می نامند، زیرا به آهستگی و با علائم کم یا بدون علامت به قلب، عروق خونی، کلیه و دیگر اعضا آسیب می رساند. 

بهرامیان افزود: در حقیقت حدود نیمی از افرادی که فشار خون بالا دارند، به طور کامل از آن بی خبرند. 

وی افزود: گاهی اوقات اگر فشار خون فردی به طور غیرمترقبه بالا رود آن را به صورت سردرد، سرگیجه و تاری دید تجربه می کنند. 

بهرامیان گفت: براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، فشارخون بالا بعد از دخانیات، به عنوان دومین عامل خطر اصلی مرگ در کشورهای در حال توسعه و سومین عامل خطر اصلی برای بیماری های غیرواگیر معرفی شده است.

وی اضافه کرد: WHO ( سازمان بهداشت جهانی ) تغییر در سبک زندگی و اندازه گیری مرتب فشارخون را در اولویت دستورالعمل برنامه مبارزه با پرفشاری خون اعلام کرده است.

منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر