شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر/ رئیس کمیته امداد سعدآباد خبر داد:
فکرشهر: رئیس کمیته امداد سعدآباد از ایجاد 82 فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد سعدآباد خبر داد...
کد خبر: ۵۲۰۲۶
شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۸

فکرشهر: رئیس کمیته امداد سعدآباد از ایجاد 82 فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد سعدآباد خبر داد.

غلامحسین قیطاس صبح امروز در گفتگو با خبرنگار فکرشهر اظهار داشت: یکی از رویکردها و برنامه های اصلی این نهاد توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت با اعطاء آموزش های کاربردی و پرداخت تسهیلات اشتعالزایی می‌باشد که این نهاد در 10 ماهه سالجاری مبلغ20 میلیارد و 499 میلیون ریال تسهیلات از محل منابع قرص الحسنه بانکی و صندوق ولایت امداد به تعداد 82 نفر از افراد تحت حمایت پرداخت نموده که ماحصل آن اشتغالزایی برای تعداد 82 نفر می‌باشد.

 رئیس کمیته امداد سعدآباد افزود: برنامه های اجرایی در حوزه اشتغال زایی همواره با ارائه خدمات مشاوره‌ای فکری فرهنگی به منظور ایجادکار و تلاش برای رسیدن به خوداتکایی وایجاد اشتغال انجام می گیرد.

وی افزود: وام های اشتغال وخودکفایی این نهاد علاوه بر شکوفایی بالقوه استعدادها باعث شده تا عزت نفس و کرامت انسانی مددجویان بالا رود.

 قیطاس تصریح کرد: یکی دیگر از رویکردهای مهم این نهاد در حوزه اشتغال تکیه بر طرح های راهبر شغلی است و تا پایان سالجاری مقرر گردیده که چندین طرح  راهبر شغلی در سطح بخش سعدآباد از جمله کشت الوئه ورا و صنایع دستی(حصیربافی) اجرا شود.

وی بیان داشت:کشت الوئه ورا با توجه به آب و هوای منطقه مستعد رشد و بازدهی خوبی را از لحاظ ثمردهی و خرید محصول داشته و تضمین خرید محصولات این گیاه به همراه آموزش مشاوره‌های لازم مطابق با تفاهم نامه‌های منعقده با شرکت طرف قرارداد به مدت چندین سال انجام گردیده است و همچنین با توجه به کشت غالب محصول خرما در بخش تولیدصنایع دستی( حصیربافی) هم در اولویت برنامه اشتغال قرار گرفت و طی جلسات و تفاهم نامه‌های منعقده با شرکت طرف قرارداد مقرر گردید افراد زیادی هم از این طریق مشغول بکار شوند. 

رئیس کمیته امداد سعدآباد افزود: یکی دیگر از برنامه های حوزه اشتغال کاریابی جهت مددجویان تحت حمایت می باشد.

 وی عنوان کرد: کارفرمایی که بتواند مددجو یا فرزندان آنان را بکار گمارد بیمه این افراد بمدت دو سال بطور کامل توسط امداد پرداخت می گردد که در 10 ماهه سالجاری تعداد 20 نفر از فرزندان مددجو که قبلا بیکار بوده اند از این طریق در شرکت‌ها و کارگاه‌های سطح بخش مشغول بکار شده‌اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر