يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۲۰۵۹
يکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۶

فکرشهر: مدیر کل ثبت احوال استان بوشهر گفت: 73 درصد واجدان شرایط در این استان کارت هوشمند ملی گرفته‌اند اما هنوز 27درصد مردم برای دریافت این کارت اقدامی نکرده‌اند.

به گزارش فکرشهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، اسکندر پاسالار با بیان اینکه ارائه خدمات به کارت‌های ملی قدیمی فقط تا پایان امسال است افزود: در سال آینده هیچ نوع خدماتی از طریق این کارت‌ها ارائه نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۸۵۸هزار و 239 نفر در استان بوشهر واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هستند اضافه کرد: تاکنون 630هزارو 712 نفر از جمعیت این استان برای دریافت این کارت اقدام کرده‌اند.

مدیر کل ثبت احوال استان بر ضرورت داشتن کارت ملی هوشمند برای افراد بالای 15 سال تاکید و خاطرنشان کرد: 227هزارو 527 نفر از واجدان شرایط هنوز برای صدور کارت ملی هوشمند اقدامی نکرده‌اند.

وی یادآور شد: 27دفتر پیشخوان خدمات هویتی، دفاتر پستی و اداره‌های ثبت احوال در سراسر استان آماده ثبت نام از واجدان شرایط هستند، همچنین پنج ایستگاه سیار برای روستائیانی که امکان حضور در دفاتر پیشخوان شهرها را ندارند در نظر گرفته شده است.

پاسالار با اشاره به اینکه هنوز 10هزار کارت‌ ملی هوشمند صادر شده در دفاتر پست، پیشخوان و ثبت احوال مانده است تاکید کرد: افرادی که درخواست کارت هوشمند ملی کرده‌اند و کارت آنها صادر شده نسبت به دریافت کارت خود اقدام کنند چون سریال کارت‌های ملی قدیمی از سال آینده باطل شده و این کارت‌ها دیگر اعتباری ندارد.

وی از همشهریان خواست برای دریافت کارت ملی هوشمند هر چه سریعتر به دفاتر پست و پیشخوان مراجعه و ثبت نام کنند چون سازمان ثبت احوال هیچ برنامه‌ای برای تمدید کارت‌های ملی قدیمی ندارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر