جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۲۱۶۳
چهارشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱

فکرشهر - کورش امینی: رمضان غلامی رئیس کمیته امداد امام خمینی آبپخش از خدمات رسانی به کودکان زیر 5 سال که دچار سوء تغذیه و کم وزنی می باشند از محل اعتبارات درمانی  خبر داد .

به گزارش فکرشهر، رمضان غلامی امروز ظهر در آبپخش اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از بزرگ ترین مشکلات سوء تغذیه، کمبود مواد غذایی لازم برای سوخت رسانی بدن بشمار می رود که این بیماری در همه کشورها ی جهان با نمودهای گوناگون نظیر لاغری و کم وزنی یا چاقی، پرخوری  و کم خوری دیده می شود.

وی ادامه داد: باید توجه کرد که سوء تغذیه موجب بروز بیماری ها و اختلال هایی در سیستم ایمنی و گوارش بدن ایجاد می شود که جهت برخی از مواد غذایی لازم برای بدن را دچار مشکلات می کند.

غلامی بیان داشت: یکی از محورهای زیر بنایی در کمیته  امداد توجه ویژه به این کودکان و تامین مایحتاج ضروری آنان در جهت رشد و تغذیه و بازیافت سلامت جسمی آنان است.

وی اظهار کرد: با تعریف بسته های حمایتی در قالب تهیه مواد غذایی نقدی، لوازم بهداشتی و عقد قراردادهای لازم با مراکز معتبراز طریق شارژ کارت های مخصوص افراد مشمول طرح که بعضا بصورت یک ماهه و دو ماهه  انجام می گیرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی آبپخش گفت: در این راستا تفاهماتی بین کمیته امداد و شبکه بهداشت و جود داشته که گروه های هدف که از بضاعت مالی ضعیفی برخوردار بوده و دچار این عارضه  شده اند  پس از انجام آزمایشات متعدد و حصول اطمینان به این نهاد معرفی و پس از انجام تحقیقات میدانی و تشخیص نیازمندی و تامین اعتبار نسبت به حمایت از این عزیزان اقدام خواهد شد.

رمضان غلامی در پایان یادآور شد: بحمدالله با برنامه ریزی بعمل آمده تا کنون تعداد  108 کودک حائز شرایط  لازم توانسته اند از این ظریفیت بهره مند و در 10 ماهه سال جاری مبلغ 85 میلیون تومان در این زمینه هزینه شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر