جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۲۲۴۲
شنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۳

فکرشهر: معاون امور استان های مجمع خیرین سلامت کشور گفت: این مجمع یکی یاوران ارتقای سلامت در جامعه است که در زمان حاضر 110 هزار نیکوکار در 300 نقطه کشور در آن عضو هستند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر روز شنبه به نقل از اسماعیل غنیان در جمع خبرنگاران افزود: خیران سلامت تا سال گذشته 60 هزار میلیارد ریال به این حوزه کمک کرده اند و پیش بینی می شود درسال جاری نیز 10 هزار میلیارد ریال در حوزه سلامت سرمایه گذاری کنند.

وی اظهارداشت: تلاش مجمع خیران سلامت تقویت و رشد حضور خیران در حوزه سلامت است که برای برطرف کردن کمبود ها در بحث سخت‌افزاری از جمله ساخت و تجهیزات ساختمان‌های بهداشتی و درمانی ضروری است.

غنیان ادامه داد: حضور خیران سلامت در عرصه پژوهش از برنامه های مهم این مجمع در سال جاری و سال آینده به شمار می رود.

وی بیان کرد: با توجه به کمبود خوابگاه های دانشجویی و نبود فضای استاندارد کافی تلاش می شود خیران به عرصه ساخت خوابگاه‌های دانشجویی تشویق شوند.

معاون امور استان‌های مجمع خیرین سلامت کشور گفت: انتظار می‌ رود نیکوکاران بخش سلامت با تمام توان در این عرصه حاضر و موانع پیش روی آنها با یکسری ابزارهای تشویقی برداشته شود.

غنیان بیان کرد: اگر قرار است خیران سلامت تجهیزات پزشکی اهدا کنند برای این موضوع بخش مربوطه باید ارز مرجع را برای ورود تجهیزات خریداری و در اختیار مجمع خیران سلامت قرار دهد. 

وی تاکید کرد: برای اینکه خیران از عهده تامین نیازهای تشخیصی وارداتی حوزه سلامت برایند باید با ارز مرجع انجام شود.

معاون امور استان‌های مجمع خیرین کشور گفت: مصوبه‌ای که توسط شماری از وزیران و مجمع خیرین امضا شده برای تشویق مالیاتی به دستگاه اصلی ابلاغ نشده است و این باعث شده نتوانیم از این ابزار تشویقی برای خیرین استفاده کنیم.

غنیان افزود: اگر دولت در بخشودگی مالیاتی و طرح‌های تشویقی مالیاتی به یاری خیرین بیاید می‌ تواند به حضور پررنگ‌تر آنان به عرصه سلامت کمک کند.

معاون امور استان‌های مجمع خیرین کشور گفت: بوشهر ازجمله استان‌هایی است که در کنار سرمایه‌گذاری خوبی که دولت در عرصه سلامت کرده است خیران نیز در این عرصه حضور خوبی داشته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: توسعه زیرساخت های سلامت در نقاط مختلف استان بوشهر از مهم‌ترین اولویت‌ها و دغدغه‌های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است و فضای جلب مشارکت‌های مردمی در استان سرعت خوبی پیداکرده است. 

دکتر سعید کشمیری افزود: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای توسعه زیرساخت‌های سلامت از خیرین کمک گرفته است و در ارتباط چندین پروژه خیر ساز اجراشده و طرح‌های مختلفی را نیز در دست اجرا داریم.

وی افزود: خیران به بانک اطلاعاتی حوزه سلامت استان مراجعه کنند تا از ساخت و هزینه کرد در پروژه‌هایی که توجیه علمی، اقتصادی و منفعتی برای مردم ندارد، جلوگیری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: ساخت همراه سرای مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج ‌فارس بوشهر کاری مهم است که خیرین در ساخت این همراه سرا مشارکت فعالی دارند.

کشمیری بیان کرد: ساخت همراه سرای بیمار یکی از نیازهای اساسی این بیمارستان بود، زیرا بسیاری از مراجعه‌کنندگان به این مجتمع درمانی، از شهرها و روستاهای اطراف بوشهر هستند و همراهان این بیماران، در بسیاری از موارد محل مناسبی برای اقامت ندارند.

قائم‌مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در امور مشارکت‌های اجتماعی گفت: حضور خیران در ارتقای نظام سلامت و کمک به بیماران نیازمند و فراهم آوردن شرایط مناسب برای سیر روند درمان بسیار حائز اهمیت است.

حیدر عزیز نژاد افزود: ساخت همراه سرای بیمارستان آموزشی درمانی شهدای خلیج‌ فارس توسط خیران بهترین گام در این حوزه بوده که امیدواریم با افتتاح و بهره‌برداری از آن اقدامات ارزنده‌ای برای رفاه حال همراهان و خانواده بیماران صورت پذیرد.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر