شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۲۳۲۸
سه‌شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵

فکرشهر: مدیر آموزش و پرورش شهرستان جم گفت: ۱۰۰ کلاس درس در شهرستان در حال ساخت است که با توجه به مهاجرپذیری و رشد سریع جمعیت، سال‌های آینده در جم کمبود شدید فضای آموزشی سبب خواهد شد و آموزش و پرورش این شهرستان با چالش‌های جدی مواجه می‌شود.

به گزارش فکرشهر از فارس، خلیل نیکخواه صبح امروز در حاشیه افتتاح مدرسه فضیلت اظهار داشت: با حضور موسس بنیاد علمی آموزشی قلم چی، مسئولان استانی و شهرستانی مدرسه 6 کلاسه قلم چی(فضیلت) شهر ریز از توابع شهرستان جم با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال افتتاح شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان جم افزود: آموزشگاه دخترانه قلم چی(فضیلت) شهرستان جم با ظرفیت حدود 200 دانش آموز با 755 مترمربع زیربنای فضا آموزشی در 2 طبقه، شامل 6 کلاس درس، 3 اتاق اداری، آزمایشگاه، کارگاه و یک سالن چند منظوره است که با هزینه‌ای بالغ بر 20 میلیارد ریال توسط اداره کل نوسازی و مشارکت بنیاد علمی آموزشی قلم چی ساخته و تجهیز شده است.

وی بیان کرد: علاوه بر زیربنای فضا آموزشی، 1200 متر مربع محوطه‌سازی، 150 متر طول دیوارکشی، 70 متر مربع سرایداری و هوشمندسازی 3 کلاس درس نیز در این آموزشگاه صورت گرفته است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان جم اظهار داشت: پروژه‌های آموزشی و ورزشی متعددی در سال‌های اخیر در شهرستان جم تکمیل، افتتاح و کلنگ‌زنی شده است.

نیکخواه گفت: این گوشه‌ای از خدمات دولت است و افتخار می‌کنیم که توانستیم سهمی کوچک در حل مشکلات سخت افزاری فضای آموزشی داشته باشیم.

وی با اشاره به کمبود فضای آموزشی در شهرستان جم تصریح کرد: ۱۰۰ کلاس درس در شهرستان در حال ساخت است که با توجه به مهاجرپذیری و رشد سریع جمعیت، سال‌های آینده در جم کمبود شدید فضای آموزشی سبب خواهد شد و آموزش و پرورش این شهرستان با چالش‌های جدی مواجه می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان جم گفت: در دهه‌فجر امسال ٣٠ کلاس درس در قالب سه مدرسه امام صادق، دهخدا و کوثر کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی از ساخت دو فضای آموزشی که در مرحله تجدید مناقصه است خبر داد و گفت: در صورت مشخص شدن پیمانکاران، در آینده نزدیک عملیات اجرایی مدارس نوآوران شهر ریز و آسیه روستای بهارستان آغاز می‌گردد.

نیکخواه در پایان ابراز امیدواری کرد: با همت دولتمردان و خیرین بتوانیم در جهت رفع مشکلات فضای آموزشی شهرستان و خدمت به آینده‌سازان ایران اسلامی گامی موثر برداریم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر