دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: در جریان سفر یک روزه معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی به بوشهر عصر جمعه ضمن بازدید از  ساختمان امیریه (شورای اسلامی  شهر بوشهر ) نشستی با اعضای شورا و رییس بنیاد ایرانشناسی داشت .
کد خبر: ۵۲۴۸
يکشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۳:۱۷

فکرشهر: در جریان سفر یک روزه معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی به بوشهر عصر جمعه ضمن بازدید از  ساختمان امیریه (شورای اسلامی  شهر بوشهر ) نشستی با اعضای شورا و رییس بنیاد ایرانشناسی داشت .

به گزارش فکرشهر، در این بازید که رییس، اعضای شورا و دکتر مشایخی رییس بنیاد ایرانشاسی شعبه بوشهر  حضور داشتند در ابتدا دکتر مشایخی رییس بنیاد ایرانشانسی  توضیحاتی در مورد تاریخچه بندر بوشهر  ،بافت تاریخی شهر و ساختمان امیریه ارائه  دادند سپس عبدالخالق برزگرزاده رییس شورای اسلامی شهر بوشهر ضمن خوش آمد گویی به دکتر صالحی اظهار داشتند مردم بوشهر میزبانان خوبی برای نیروگاه بوده اند و افتخار می کنند به این میزبانی و امروز بوشهر را با دلاوریهای ریسعلی دلواری ،سایر بزرگان ،شهدا و  نام نیروگاه اتمی می شناسند .

رییس شورای اسلامی شهر بوشهر با بیان اینکه مردم  انتظار دارند همان طور که میزبان خوبی  می باشند به خواسته های آنها توجه جدی شود .

وی از مهمترین خواسته ها و دغدغه های ی مردم جذب نیروی های بومی  متخصص  در نیروگاه ، مشارکت نیروگاه با شهرداری بوشهر در احداث پارک 157 هکتار ی منطقه سرتل ، احداث راه جدید خروجی شهر بوشهر ، جاده تکمیل کننده رینگ شهری در منطقه سرتل ، انتقال سایت پسماند زباله شهر بوشهر در جاده نیروگاه که چهره نازیبایی به جاده دسترسی به نیروگاه داده و انتقال آن  که دغدغه مسئولین نیروگاه و مدیریت شهری است و همچنین  ایجاد یک مجتمع فرهنگی تفریحی که هم به پرسنل  نیروگاه و هم شهروندان بوشهری خدمات ارائه دهد می باشد .

دکتر صالحی

 در ادامه علی اکبر شمسا عضو شورا ضمن خوشامد گویی به دکتر صالحی اظهار داشت سهم نیروهای بوشهر در استخدام در نیروگاه ناچیزاست و انتظار داریم در استخدام ها به نیروهای بومی توجه جدی شود وی در ادامه اظهار داشت در رابطه با توسعه و عمران شهری انتظار داریم نیروگاه توجه جدی کند و با توجه به حضور شخصیتهای سیاسی داخلی و خارجی متاسفانه جاده دسترسی نیروگاه از استاندارد قابل قبولی برخوردار نیست و انتظار داریم به این امر توجه جدی شود.

الهام بارگاهی عضو شورا نیز با خیر مقدم به دکتر صالحی اظهار داشت انتظار داریم در توسعه و عمران شهری نیروگاه توجه بیشتری به بوشهر داشته باشد.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی ایران اظهار داشت: قرارداد ساخت دو نیروگاه هسته ای جدید در بوشهر در یک ماه آینده امضا می شودکه می تواند بیست هزار اشتغال ایجاد کند که هفت تا هشت هزار نفر آن  مهندس خواهند بود .

رییس سازمان انرژی اتمی در مورد جذب و آموزش نیروهای بومی استان بوشهر در تاسیسات هسته ای اظهارکرد: در سطح کشور هم اکنون دانشگاه های مختلفی برای تدریس رشته های مرتبط هسته ای فعال هستند و دانشجو می پذیرند.

وی ادامه داد: امید است با توجه به پیشقدمی استاندار بوشهر برای راه اندازی رشته های فناوری هسته ای در دانشگاه بوشهر و مدرسه حرفه ای در این زمینه بتوانیم به سهم خود کمک کنیم که این مدرسه هرچه زودتر راه اندازی شود.

صالحی گفت: استان بوشهر درحال تحول است و نیاز دارد که فرزندان آن دانش های فنی را در رشته های مختلف آموزش ببینند تا بتوانند در آینده این تاسیسات هسته ای و صنعتی را مدیریت و بهره برداری کنند.

دکتر صالحی

دکتر صالحی

دکتر صالحی

دکتر صالحی

دکتر صالحی

منبع:سوک

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر