يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۳۱۱۳
سه‌شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴

فکرشهر:  معاون توسعه فرهنگی و اطلاع رسانی سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: مردم همجوار نیروگاه اتمی بوشهر با انواع تهدیدها آشنا شوند.

به گزارش فکرشهر به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، محسن محبی در نشست توجیهی و آموزشی رزمایش پرتوی ویژه روابط عمومی‌های استان بوشهر افزود: هدف از برگزاری رزمایش ها تنها تهیه گزارش نیست بلکه هدف تقویت نقاط قوت و ضعف و ایجاد حساسیت در استان در موضوع پدافند غیرعامل است.

وی بیان کرد: هرچند نیروگاه اتمی بوشهر بعنوان قلب تپنده کشور به شمار می رود و از امنیت بالایی برخوردار است ولی نباید از احتمال وقوع حادثه غافل شد و مردم را برای حوادث احتمالی آماده کرد.

محبی اضافه کرد: تلاش می شود با برگزاری رزمایش پرتوی استان بوشهر مردم اطراف نیروگاه با انواع تهدیدها آشنا شوند تا در زمان وقوع حادثه بدانند چگونه باید برخورد کنند.

وی یادآور شد: افزایش آگاهی عمومی و آگاهی بخشی به جامعه در خصوص رزمایش پرتوی به عهده استان بوشهر است و در این راستا باید از ظرفیت روابط عمومی ها و رسانه های استان استفاده شود.

معاون توسعه فرهنگی و اطلاع رسانی سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: با توجه به اهمیت اطلاع رسانی، تلاش می شود برای اطلاع رسانی در زمینه رزمایش پرتوی به هدف مشترکی برسیم و مهمترین وظیفه روابط عمومی ها در این بخش ارتقای آموزش عمومی است.

وی بیان کرد: امروز تهدیدات پرتوی به عنوان تهدیدهای نوین به شمار می رود که باید با استفاده از ظرفیت رسانه ها و روابط عمومی در راستای ارتقای آگاهی های عمومی جامعه گام برداشت.

محبی اضافه کرد: رزمایش های پرتوی فرصت و تمرینی است که ما به جای شبکه های اجتماعی باید به مردم اطلاعات و شیوه برخورد را ارائه دهیم.

وی یادآور شد: رسانه ها ابزار روابط عمومی ها هستند و نقش اطلاع رسانی، آموزش عمومی و هدایت افکار عمومی در آرامش بخشی به جامعه در زمان حادثه بسیار تاثیرگذار است.

محبی گفت: بوشهر با وجود نیروگاه، پارس جنوبی و خارگ استانی ویژه در کشور است و باید مسائل مربوط به رعایت اصول پدافند غیرعامل در این استان با جدیت رعایت شده و دنبال شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان بوشهرهم با اشاره به اجرای رزمایش پرتوی در جوار نیروگاه اتمی بوشهرگفت: در این راستا ۹ کارگروه تخصصی در برگزاری این رزمایش تشکیل شده است.

حمزه اعتماد افزود: پدافند غیرعامل نقش مهمی در حفظ جان، مال و کاهش آسیب‌ها در بروز حوادث دارد و شناسایی حوادث و ارائه آموزش در نقاط حساس از رسالت مهم پدافند غیرعامل است.

وی اضافه کرد: نیروگاه اتمی بوشهر از ایمن‌ترین نیروگاه‌های هسته‌ای در جهان است ولی در راستای حوادث احتمالی رزمایش پرتوی برای افزایش آمادگی برگزار می ‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان بوشهر گفت: رزمایش پرتوی بوشهر اوایل سال آینده در جوار نیروگاه اتمی بوشهر و مناطق اطراف آن اجرا می ‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان بوشهرگفت: هدف از رزمایش پرتوی بوشهر تخلیه یک‌ هزار نفر از ساکنان اطراف نیروگاه اتمی بوشهر است براین اساس ۴۰۰ نفر از نیروگاه، ۳۰۰ نفر در مناطق اطراف و مابقی از دریا برای مصون ماندن از آلودگی در رزمایش پرتوی در عالی ‌شهر اسکان می‌ یابند.

اعتماد گفت: در زمان حاضر دستگاه‌های مختلف در رزمایش پرتوی بوشهر حضور دارند وکارگروه‌ها و تیم‌های عملیاتی آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

مدیرکل صدا و سیمای استان بوشهر هم گفت: در رزمایش پرتویی مدیریت و مهندسی افکار عمومی ازجمله مواردی است که باید مورد توجه روابط عمومی ها قرار گیرد.

سید حسین ناظر با اشاره به توسعه و رشد روزافزون فضای رسانه و شبکه های اجتماعی افزود: روابط عمومی ها بعنوان یکی از مولفه های اصلی و شریک اصلی رسانه ها مسئولیت مهندسی و اقناع افکار عمومی را برعهده دارند.

مدیرکل روابط عمومی استانداری بوشهر گفت: باتوجه به اهمیت نقش پدافند غیرعامل در کاهش آسیب‌ها و تهدیدها نیاز است کارگروه‌های شهرستان تمهیدات لازم را داشته باشند.

اسماعیل کاظمی افزود: پدافند غیرعامل همان مقاوم سازی است که به نوعی استان و زیرساخت‌های مهم را از تهدیدات طبیعی و غیر طبیعی مصون سازیم.

وی بیان کرد: فضاسازی اجتماعی و آگاهی بخشی به مردم باید به وسیله روابط عمومی ها انجام شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر