جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۳۱۴۵
چهارشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۶

فکرشهر:  مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر گفت: ۶۶۴ زندانی بوشهری مشمول عفو رهبری شدند که امیدواریم با تکمیل پرونده‌ها، ۳۵ درصد جمعیت کیفری استان مشمول این عفو شوند.

به گزارش فکرشهر از مهر، سید قاسم طباطبایی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رسالت و هدف سازمان زندان‌ها اصلاح و تربیت و نهایتا بازپروری افرادی است که وارد زندان می‌شوند که با اقدامات آموزشی و فرهنگی و مهارت‌آموزی دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: رسالت سنگینی داریم و غالب افرادی که وارد زندان می‌شوند ۶۰ درصد آنها سرپرست خانوار هستند و دارای همسر و فرزند هستند و آسیب‌های جدی متوجه این خانواده‌ها است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر با بیان اینکه این زندانیان امانت در دست ما هستند، بیان کرد: کاهش بازگشت مجدد این افراد به زندان‌ها را به عنوان یک اولویت و هدف مهم در دستور کار داریم.

۶۶۴ نفر از زندانیان استان مشمول عفو شدند

وی افزود: به مناسبت دهه مبارک فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی زندانیان کشور مورد عفو رهبری قرار گرفتند و تعداد ۶۶۴ نفر از زندانیان استان بوشهر مشمول این عفو شدند که ۳۸۱ نفر مشمول تخفیف مجازات و ۲۹۰ نفر آزاد شدند.

طباطبایی ادامه داد: پیش بینی ما این است که ۳۵ درصد از جمعیت کیفری استان بوشهر مشمول این عفو قرار خواهند گرفت که حدود ۹۰۰ تا هزار نفر مشمول این عفو خواهند شد که شامل تخفیف مجازات یا آزادی خواهد بود.

وی بیان کرد: ستاد دیه مردمی استان بوشهر نیز فعال است و با کمک خیرین و معتمدین تعدادی از زندانیان در سال ۹۷ آزاد شدند که در ۱۰ ماهه گذشته تعداد ۱۱۸ نفر از محکومین جرایم غیرعمد از طریق ستاد دیه آزاد شدند.

نجات ۹ نفر محکوم به قصاص

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر از تلاش برای نجات محکومین به قصاص خبر داد و گفت: ۹ نفر از محکومین قصاص از سوی شوراهای حل اختلاف با رضایت شاکی روبرو شدند.

وی با بیان اینکه تعداد زندانیان غیرعمد استان بوشهر ۱۵۴ نفر است که ۱۵۱ نفر مرد و ۳ نفر زن هستند، افزود: تلاش داریم تا این ۱۵۴ نفر را آزاد کرده و به آغوش خانواده برگردانیم. مجموع بدهی این افراد ۳۴۷ میلیارد ریال است.

اشتغال ۴۰ درصد زندانیان استان

طباطبایی با بیان اینکه ۴۰ درصد از زندانیان استان بوشهر در واحدهای اشتغال مشغول به کار هستند، ادامه داد: طی تفاهم‌نامه با واحدهای متولی مهارت‌آموزی داریم، آموزش‌های مختلفی به زندانیان ارائه می‌شود.

وی اظهار داشت: ورود سرپرست خانوار به زندان یک آسیب جدی است و با توجه به مشکلات اقتصادی موجود در جامعه، وقتی یک نفر وارد زندان می‌شود آن خانواده از هم گسیخته می‌شود و معیشت آنها دچار مشکل می‌شود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر گفت: برای اینکه آسیب‌ها را کاهش دهیم، زندان باز در استان داریم و این افراد در برنامه‌های فعالیت‌های اقتصادی کمک می‌کنند و در دوران محکومیت خود حقوق نیز دریافت می‌کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر