سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون برنامه‌ریزی و توسعه امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: امسال طرح زارعت چوب در استان بوشهر با مشارکت بخش خصوصی در سطح ۲ هزار هکتار اجرا می‌شود.به گزارش فکرشهر، سیدمحسن معروف صبح امروز در نشست کارگروه آب و توسعه کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه امسال طرح تغییر آبیاری در اراضی نخلستانهای استان در دست اجرا است اظهار کرد: برای اجرای طرح تغییر شیوه آبیاری نخیلات دراستان بوشهر در سطح 10 هزار هکتار 190 میلیارد ریال اعتبار سرمایه‌گذاری می‌شود.
کد خبر: ۵۳۲۳
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۲:۱۶

فکرشهر: معاون برنامه‌ریزی و توسعه امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: امسال طرح زارعت چوب در استان بوشهر با مشارکت بخش خصوصی در سطح ۲ هزار هکتار اجرا می‌شود.

به گزارش فکرشهر، سیدمحسن معروف صبح امروز در نشست کارگروه آب و توسعه کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه امسال طرح تغییر آبیاری در اراضی نخلستانهای استان در دست اجرا است اظهار کرد: برای اجرای طرح تغییر شیوه آبیاری نخیلات دراستان بوشهر در سطح 10 هزار هکتار 190 میلیارد ریال اعتبار سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 39 هزار هکتار اراضی استان بوشهر به تولید خرما اختصاص دارد گفت: شیوه آبیاری بیشتر اراضی نخیلات استان بوشهر غرق‌آبی است که برای صرفه‌جویی در آب شیوه آن در سطح 10 هزار هکتار تغییر می‌کند.

معاون جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اجرای روش آبیاری تشتکی در منطقه دشتستان گفت: اکنون این 10 هزار هکتار به روش آبیاری غرق آبی آبیاری می‌شوند که با تغییر آن به روش تشتکی  درمیزان مصرف آبیاری آنها صرفه جویی می‌شود.

معروفَ، با بیان اینکه برای اجرای طرح تغییر شیوه آبیاری نخیلات دراین استان به عنوان پایلوت کشور 190میلیارد ریال اعتبار نیاز است افزود: برای نخستین بار با همکاری شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان بوشهر و تفاهم دو وزارتخانه نیرو و جهاد کشاورزی مقرر شد اصلاح این شیوه آبیاری در استان بوشهر به شکل پایلوت اجرا شود.
 
وی با اشاره به اجرای طرح زارعت چوب در استان بوشهر گفت: این طرح که برای تولید چوب نئوپان اجرا می‌شود سرمایه‌گذار 2 هزار هکتار از اراضی استان بوشهر را به طرح زارعت چوب اختصاص می‌دهد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان بوشهرافزود: در اجرای این طرح بخش خصوصی 260 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری می کند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر