سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۳۳۱۸
دوشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۹

فکرشهر: بنیاد «صیانت از خانواده» استان بوشهر با حضور نماینده ولی فقیه در استان و تعدادی از مدیران استانی تشکیل شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، الماس گشتاسبی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرائم دادگستری استان بوشهر ظهر دوشنبه در نشست بنیاد «صیانت از خانواده» اظهار کرد: مهارت های زندگی و مشاوره های پیش از ازدواج در قالب دوره های آموزشی ویژه زوجین، دانشجویان دانشگاه ها و دانش آموزان مراکز آموزشی در طول سال برگزار می شود.

وی سرقت، ضرب و جر عمدی فرد، پرونده های کیفری (ایجاد صدمه غیرعمدی در تصادفات)، توهین، تهدید، راننده بدون گواهینامه، خیانت در امانت، مفقودی اشیاء، تخریب اراضی «عمومی، دولتی، وقفی و خصوصی»، پرونده های مطالبه طلب وجوه نقدی را از موارد وقوع جرائم صورت گرفته در کشور عنوان کرد.

دبیر بنیاد «صیانت از خانواده» استان بوشهر خاطرنشان کرد: ۲۰ درصد از آمار طلاق در دو سال اول زندگی زوجین ایرانی در سال ۹۶ صورت گرفته است.

وی افزود: دوری از معصومیت و عدم خدامحوری و اخلاق مذهبی در جامعه، عدم اصل تساوی و برابری در همه مسائل ارزشی، عدم شناخت زوجین از همدیگر، عدم مهارت زندگی پیش از ازدواج، عدم مهارت رفتار و گفتار در خانواده ها، عدم رضایت از زندگی، عدم ملاحظات دیگران، فضای مجازی، عدم فرهنگ سازی ازدواج آسان و کم هزینه به عنوان مهم ترین عوامل طلاق در جامعه ما است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرائم دادگستری استان بوشهر بیان کرد: آموزش های قبل از ازدواج و حین ازدواج یکی از راهکارهای مهم برای تقویت و استحکام بنیان خانواده است.

نخستین نشست بنیاد «صیانت از خانواده» با حضور دستگاه های اجرایی و فرهنگی عضو، در محل سالن جلسات دفتر امام جمعه بوشهر تشکیل شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر