شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۳۳۳۱
سه‌شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۴:۲۸

فکرشهر: معاون نیروگاهی سازمان انرژی اتمی کشور گفت: نیروهای مورد نیاز فاز های ۲ و۳ نیروگاه اتمی بوشهر با مهارت‌آموزی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای تامین می‌شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر، محمد احمدیان از اجرای شدن هر چه بهتر تفاهم‌نامه سازمان انرژی اتمی ایران با آموزش فنی و حرفه ای در بوشهر خبر داد و اظهار داشت: سازمان انرژی اتمی در فازهای جدید نیروگاهی در بوشهر فقط از نیروی مهارت آموخته فنی و حرفه ای استفاده خواهد کرد.

وی مهارت را پایه و اساس توسعه هر صنعت و بخششی عنوان کرد و افزود: سازمان انرژی اتمی با استفاده از تمامی ظرفیت های خود از اجرای هر چه بهتر آموزش های مهارتی در راستای اجرای تفاهم نامه همکاری با آموزش فنی و حرفه ای حمایت خواهد کرد.

سید کمال الدین شهریاری نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی نیز  با بیان اینکه استفاده از نیروهای مهارت آموخته فنی و حرفه ای هزینه کمتری در جهت آموزش برای نیروگاه اتمی خواهد داشت،اظهار کرد: استفاده از نیروی های  مهارت آموخته ماهر بومی در فازهای جدید نیروگاه اتمی بوشهر ضمن کاهش هزینه های جاری در پیبرد اجرای طرح نیز مثمر ثمر خواهد بود چون نیروی آموزش دیده بر اساس استاندارد های خود نیروگاه مهارت را فراگرفته است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر نیز با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی برای اشتغال در استان بوشهر وجود دارد،اظهار داشت: نگاه آموزش‌های مهارتی، توسعه و ترویج اشتغال پایدار در جامعه است گه در این راستا دستیابی به فرصت‌های شغلی جدید با توسعه مهارت‌آموزی در جامعه امکانات پذیر می‌شود.

عبدالمجید دراهکی خواستار حمایت بیشتر نیروگاه اتمی از آموزش های فنی و حرفه ای شد و افزود: آموزش‌های مهارتی امسال در ۱۹ حرفه آموزشی برای توانمندسازی هزار و ۳۰۰ نیروی انسانی مورد نیاز نیروگاه اتمی برگزار شده است.

وی تجهیز کارگاه های آموزشی توسط نیرگاه اتمی بوشهر را بر اساس نیاز و ظرفیت نیروگاهی خواستار شد و اظهار داشت: باید نیروگاه اتمی بوشهر در هنگام جذب نیرو از مهارت آموختگان فنی و حرفه ای استفاده کند چون این مهارت آموختگان تحت نظارت خود سازمان انرژی اتمی آموزش های فنی و حرفه ای را فراگرفته و آماده اشتغال در فازهای نیروگاهی هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر