جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۳۳۳۳
سه‌شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۴

فکرشهر:  معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید کشور از ایجاد ۲۱ شهر جدید در کشور خبر داد و گفت: فضاهای فرهنگی در شهرهای جدید توسعه می‌یابد.

به گزارش فکرشهر از مهر، حبیب‌الله طاهرخانی ظهر سه‌شنبه در مراسم افتتاح طرح‌های عمرانی در شهر جدید عالیشهر بوشهر اظهار داشت: در راستای توسعه شهرهای جدید در سطح کشور اقدامات خوبی صورت گرفته است و طرح‌های مهمی در دست اجرا است.

وی از هویت‌سازی در شهرهای جدید به عنوان یک اولویت بسیار مهم یاد کرد و ادامه داد:‌ ایجاد مراکز فرهنگی و اجتماعی و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری نقش مهمی در دست یابی به این اهداف خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید کشور خاطرنشان کرد: شکل گیری هویت فرهنگی از نیازهای اساسی در شهرهای جدید است که تلاش می‌شود با گسترش فضاهای فرهنگی و اجرای برنامه‌های متتنوع در این مسیر حرکت کرد.

وی بر ایجاد نمادهای فرهنگی و اجتماعی در شهرهای جدید تاکید کرد و ادامه داد: در طراحی و اجرای ساختمان‌ها و بناها در شهرهای جدید باید موضوع هویت و نماد مورد توجه قرار بگیرد.

طاهرخانی از آغاز عملیات اجرایی شهر جدید تابناک در لامرد  فارس و شهر تیس در چابهار از سال آینده خبر داد و اضافه کرد: ۲۱ شهر جدید در کشور در حال ساخت است که تلاش می‌شود زیرساخت‌های این شهرها توسعه یابد.

وی با تقدیر از انتخاب هفته‌ای به نام عالیشهر و برگزاری برنامه‌های فرهنگی در این زمان، افزود: طراحی و برگزاری رویدادهای فرهنگی در شهرهای جدید باید به صورت ویژه مورد توجه باشد تا زمینه تقویت ارتباطات اجتماعی را فراهم سازد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر