دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۳۷۱۰
دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۶

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: ظرفیت شیرین‌سازی آب دریا در استان بوشهر ۲۰ هزار متر مکعب است که برای اجرای ۱۲۵ هزار مترمکعب آبشیرین‌کن در سطح استان مجوز گرفته شده و مشغول به کار است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، عبدالکریم گراوند صبح دوشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: طی یک سال گذشته اتفاقات خوبی در حوزه اتحاد و انسجام در کشور شاهد بوده‌ایم که زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه استان بوشهر دارای وضعیت بسیار خوبی در حوزه امنیت است و مشکل امنیت خاصی را در استان بوشهر شاهد نبوده‌ایم اضافه کرد: در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و … کارهای خوبی در استان انجام شده است.

استاندار بوشهر بیان کرد: قبل از دولت یازدهم ۱۶ سمن در استان بوشهر فعال بود و اکنون ۲۰۹ سمن در استان فعال است که ۸۴ سمن در دوره فعالیتی تیم ما ایجاد شده‌اند و شاهد تسریع در راه‌اندازی سمن‌ها هستیم.

وی با اشاره به شکل‌گیری خانه احزاب در استان بوشهر با هدف تقویت فعالیت‌های حزبی و تشکیلاتی، افزود: امیدواریم احزاب در گروه‌های مختلف نقش پررنگ و حضور مناسبی را در انتخابات و دیگر عرصه‌ها داشته باشند.

گراوند استفاده از ظرفیت جوانان و بانوان را یکی دیگر از مسائل مهم دانست و ادامه داد: قبلاً سهم بانوان شش درصد بود که اکنون سهم بانوان در عرصه مدیریتی با رشد بیش از دو برابری به ۱۴.۵ درصد رسیده است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه اشتغال، تصریح کرد: نیاز بود که اقدام مثبتی و تحولی را شاهد باشیم و کارهای خوبی در دولت تدبیر و امید صورت گرفت و استان بوشهر از استان‌های پیشتاز در این زمینه بوده است.

استاندار بوشهر بیان کرد: در زمینه رونق تولید ۶۵ طرح در سامانه ثبت‌نام شده است که ۲۸ در کارگروه تصویب شده است و ۲۵ طرح هم پول گرفتند و ۶۴ میلیارد تومان تا امروز در زمینه رونق تولید انجام شده است. استان بوشهر در زمینه رونق تولید از رتبه ۲۸ کشور به رتبه ۱۷ رسیده است. تعداد طرح‌های ما در حوزه رونق تولید با بسیاری از استان‌های قابل مقایسه نیست.

وی افزود: در زمینه بازسازی صنایع نیز ۲۸ طرح ثبت نام کردند که ۲۳ طرح را پرداخت کردیم و استان بوشهر دارای رتبه پنج کشور در این زمینه است.

گراوند به اقدامات صورت گرفته در زمینه بافت‌های فرسوده اشاره کرد و ادامه داد: در زمینه کشاورزی بیش از هفت هزار و ۷۰۰ هکتار آبیاری نوین در استان بوشهر اجرا شده است که در یک سال و نیم به اندازه پنج سال کار انجام شده است.

وی اولویت استان را اولویت‌بندی مشکلات و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام عنوان کرد و گفت: راه‌آهن نقش مهمی در توسعه استان بوشهر می‌تواند داشته باشد و خوشبختانه در ماه‌های گذشته کار راه‌آهن را در استان شروع کردیم.

استاندار بوشهر تاکید کرد: مشکل دیگر استان بحث آب استان بوشهر بود که حدود ۹۰ درصد به استان‌های هم‌جوار وابسته بودیم و اکنون چهار سد در دست احداث داریم و پروژه‌ها با جدیت در دست اجرا است که نقش مهمی در تقویت منابع زیرزمینی و مهار روان‌آب‌ها دارند. آب‌های سرمایه گرانقدری هستند که باید در زمینه مهار آنها تلاش جدی صورت گیرد.

وی بیان کرد: کل آبی که از طریق آب‌شیرین‌کن در بوشهر تحویل می‌گرفتیم ۲۰ هزار مترمکعب بود که الان ۱۰ هزار متر مکعب به ظرفیت آب‌شیرین‌کن بوشهر اضافه می‌شود و ۱۲۵ هزار مترمکعب مجوز گرفته شده است و مشغول به کار است.

گراوند ادامه داد: هر پروژه‌ای را که خواستیم کلنگ بزنیم تا اعتبارات آن تخصیص نیافته باشد، آن را آغاز نمی‌کنیم؛ مگر اینکه اعتبارات آن تأمین شود و بدانیم که می‌توانیم آن را افتتاح کنیم.

وی از افزایش ۱۱۰ درصد افتتاح پروژه‌های عمرانی استان بوشهر در سال جاری خبر داد و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته شاهد افزایش قابل توجه پروژه‌ها در استان بوده‌ایم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر