شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور گفت: از دوملیون واحد مسکن مهر 400 هزار واحد آن با 75 درصد پیشرفت فیزکی درشهرهای جدید در دست ساخت هستند.به گزارش فکرشهر، محسن نریمان روز پنجشنبه در نشست شورای شهرسازی استان بوشهر افزود: 85درصد واحدهای مسکن مهر در شهرهای جدید تا پایان امسال و مابقی نیز سال آینده تحویل متقاضیان می شود.وی با بیان این که 18 شهر جدید در کشور احداث شده است اضافه کرد: شهرهای پردیس، پرند، سهند، هشتگرد، بهارستان از مهمترین شهرهای جدید در کشور هستند.
کد خبر: ۵۳۸۷
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۰

فکرشهر: معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور گفت: از دوملیون واحد مسکن مهر 400 هزار واحد آن با 75 درصد پیشرفت فیزکی درشهرهای جدید در دست ساخت هستند.

به گزارش فکرشهر، محسن نریمان روز پنجشنبه در نشست شورای شهرسازی استان بوشهر افزود: 85درصد واحدهای مسکن مهر در شهرهای جدید تا پایان امسال و مابقی نیز سال آینده تحویل متقاضیان می شود.

وی با بیان این که 18 شهر جدید در کشور احداث شده است اضافه کرد: شهرهای پردیس، پرند، سهند، هشتگرد، بهارستان از مهمترین شهرهای جدید در کشور هستند.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور ادامه داد: طبق برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی احداث شهرهای جدید دیگری در کشور دردست مطالعه است که پس از اتمام مطالعه زمینه تاسیس آنها در دولت تدبیر و امید مهیا می شود.

نریمان با اشاره به این که از چهار هزار و 776واحد مسکن مهر در شهر جدید عالی شهر بوشهر چهار هزار واحد آن تحویل شده است گفت: 776واحد باقی مانده این واحدها امسال به متقاضیان واگذار و پرونده مسکن مهر در عالی شهر بسته می شود.

وی اضافه کرد: با مصوبه وزیر کشور شهرداری در شهر جدید عالی شهر بوشهر تاسیس می شود و به این وسیله خدمات زیربنایی و روبنایی در ابعاد گوناگون در این شهر افزایس می یابد.

نریمان با بیان این که عالی شهر استعداد تبدیل به یک شهر برتر را دارد بیان کرد: شهرداری بازوی شرکت عمران عالی شهر است و این دو نهاد در کنار هم باید سطح ارایه خدمات شهری در عالی شهر را ارتقا دهند.

وی درمورد مطالعه قطار شهری بوشهر - عالی شهر افزود: با اتمام این طرح مطالعاتی، عملیات اجرایی آن که نقش تاثیرگذاری در رونق این شهر جدید دارد، آغاز می شود.

نریمان از توسعه فضاهای درمانی، آموزشی و توسعه طرح های برقرسانی در شهر عالی شهر خبر داد.

وی یادآورشد: در نشست امروز برتکمیل شش واحد آموزشی در دست ساخت و ساخت درمانگاه شبانه روزی در این شهر تاکید و مقرر شد این طرحها در کوتاه ترین زمان اجرایی شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور گفت: فضاهای آموزشی در بخش آموزش عالی از بوشهر به شهر جدید عالی شهر هدایت می شود و لازم است همه دست اندرکاران در تحقق این مهم مشارکت کنند.

وی اضافه کرد: فاز دوم مطالعاتی فاضلاب عالی شهر هم اکنون در حال اجراست که با تکمیل و تامین اعتبارات لازم عملیات شبکه گذاری فاضلاب در عالی شهر آغاز می شود.

معاون عمرانی استانداری بوشهر گفت: با تصویب استقرار شهرداری در شهر جدید عالی شهر باید زمین برای احداث ساختمان برای این شهرداری اختصاص یابد که مقدمات کار فراهم شده است.

شاپور رستمی افزود: رشد زیرساختهای شهری در شهر جدید عالی شهر زمینه ماندگاری مردم را در آن افزایش می دهد.

وی اضافه کرد: با توجه به مشکلات بحث فاضلاب می طلبد این مشکل در عالی شهر هرچه سریعتر تعیین تکلیف و حل شود.

رستمی، روشنایی ورودی و معابر عالی شهر را از دیگر مشکلات این شهر عنوان کرد.

وی بیان کرد: نبود فضای آموزشی کافی بویژه در دوره راهنمایی و متوسطه در شهر جدید عالی از جمله مشکلات این شهر است که باعث تردد زیاد مردم در مسیر عالی شهر به بوشهر شده است.

معاون عمرانی استانداری بوشهر گفت: توسعه فضای درمانی، حل مشکل حمل و نقل و ایجاد زیرساخت برای راه اندازی خط ریلی، ساماندهی ساخت و سازهای غیرمجاز در اطراف عالی شهر، تاسیس اماکن تجاری با هماهنگی شهرداری و شرکت عمران عالی شهر، تامین برق مسکن مهر از جمله نیازهای شهر جدید عالی شهر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر