شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۴۲۰۶
پنجشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۴

فکرشهر: امام جمعه موقت بندر دیر گفت: حقیقت امر این است که مسیر و جاده روحانیت یک مسیر بسیار روشن است و همیشه پیشتاز حرکت مردم بوده است.

به گزارش فکرشهر از فارس، حجت‌الاسلام ابراهیم بحرانی چهارشنبه شب در مراسم یادبود حجت‌الاسلام عبدالله حاجیانی امام جمعه سابق شهرستان دیر در مسجد شهدای گمنام شهر دیر اظهار داشت: نقش علما و روحانیون در طول تاریخ در حرکت در مسیر انبیاء، ائمه و بیداری مردم و جامعه و مبارزه با ظلم  و زورگویی بر کسی پوشیده نیست.

امام جمعه موقت بندر دیر بیان کرد: بارزترین نمونه روحانیت مبارز و انقلابی ابر مرد تاریخ معاصر حضرت امام خمینی(ره) بنیان‌گذار انقلاب اسلامی است، که در برابر لایحه‌های ننگین رژیم شاهنشاهی که وابسته به دولت‌های استکباری بود ایستادگی کرد و این انقلاب با چنین عظمتی را رهبری کردند.

وی افزود:در جریان پیروزی انقلاب در کنار امام، بازوان ایشان علما و اندیشمندان بزرگی امثال شهدای محراب ، شهید مطهری‌ها ، بهشتی‌ها و باهنرها بودند که در اقصی نقاط این میهن عزیز امام و انقلاب را همراهی  و مردم را برای مبارزه با ظلم‌های رژیم ستمشاهی آگاه می‌کردند.

بحرانی ادامه داد: روحانیت آگاه و علما در دوران دفاع مقدس هم جلودار حرکت مردم هستند که علاوه بر تبلیغ در عرصه مبارزه به میدان رفتند که آمار 12 برابری شهدای روحانیت نسبت به سایر اصناف افتخار بزرگی برای حوزه‌های علمیه و روحانیت است.

وی  با بیان اینکه هر جای دنیا اگر نهضت و انقلاب و بیداری مردم را می‌بینید در رأس آن یک روحانی است ،گفت: روحانیت هر جا حضور پیدا کرده توانسته مردم را بیدار و به ایستادگی در مقابل ظلم تشویق کند و دلیل مخالف دشمنان اسلام با روحانیت نیز به خاطر همین نقش آنها و دلاوری‌ها و مبارزات و بیدارگری‌های روحانیت است.

امام جمعه دیر با اعلام اینکه امروز هم دشمنان برای جدایی مردم از روحانیت تلاش می‌کنند، افزود: هدف دشمن تبدیل کردن روحانیت به عنصری بی‌خاصیت است که به سیاست و اجتماع و انقلاب کاری نداشته باشد و در مرحله دوم مردم را از روحانیت اصیل و انقلابی جدا و بدبین کنند که برخی هم ندانسته در داخل کشور همان کار دشمن را دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تکریم و تعظیم روحانیت به معنای نبودن مقدس نماها و روحانیون منحرف نیست، ابراز کرد:  حقیقت امر این است که مسیر و جاده روحانیت یک مسیر بسیار روشن است و همیشه جلودار حرکت مردم بوده است که در همین حادثه سیل اخیر در کشور  روحانیت در کنار مردم برای امدادرسانی به صحنه آمده است.

بحرانی با بیان اینکه مرحوم حجت‌الاسلام حاجیانی از جمله روحانیون مبارز انقلابی بود که در قبل و بعد از انقلاب خوش درخشید، عنوان کرد: وی در جریان نهضت حضرت امام(ره) فعالیت‌های انقلابی چشمگیری داشت و در مبارزه با رژیم و هدایت و بیداری  مردم و بعد از پیروزی انقلاب در دوران دفاع مقدس در کنار سایر رزمندگان  و روحانیون در مقابل تهاجم عراق به مبارزه پرداخت و در بسیج مردم برای شرکت در جبهه‌های حق علیه باطل تلاش چشمگیری داشتند.

وی خاطرنشان کرد:  وی علاوه بر اینکه برادر شهید بود خودش هم از مبارزین و ایثارگران بود و سال‌ها در عرصه تبلیغ و سنگر خطابه به عنوان امام جمعه موقت بوشهر و امام جمعه دیر و ریاست تبلیغات اسلامی استان در ترویج فرهنگ غنی دین مبین اسلام تلاش کردند.

امام جمعه موقت بندر دیر با بیان اینکه حجت‌الاسلام حاجیانی در عرصه خدمت‌رسانی به مردم به عنوان نماینده جنوب استان در مجلس شورای اسلامی در دو دوره نمایندگی خدمات شایانی داشتند، اضافه کرد: وی در توسعه استان و پیشرفت شهرستان دیر بسیار دلسوزانه تلاش می‌کردند.

وی ابراز کرد: مرحوم حاجیانی در مسئله تفکیک حوزه انتخابی دیر و کنگان از شهرستان‌های دشتی و تنگستان و جلوگیری از الحاق عسلویه به فارس خدمات ماندگاری به مردم مخصوصا شهرستان‌های دیر و کنگان داشتند و بعد از آن هم به عنوان مدیر اشتغال منطقه ویژه پارس و مشاور مدیر عامل پارس جنوبی برای اشتغال نیروهای بومی تلاش داشتند.

بحرانی یادآور شد: مردم قدرشناس و باوفای شهرستان دیر و سایر شهرستان‌ها  در مراسم تشییع این روحانی مبارز قدردانی و قدرشناسی کردند و حضور باشکوهی داشتند.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام عبدالله حاجیانی از روحانیون مبارز و انقلابی شهر آبدان بود که در اوایل انقلاب ریاست سازمان تبلیغات اسلامی استان بوشهر و پس از آن مسؤولیت امامت جمعه موقت مرکز استان و سپس امامت جمعه شهرستان دیر  را بر عهده داشت.

وی متولد  1334 خورشیدی  و مدیر اسبق اداره کار  و اشتغال منطقه اقتصادی انرژی پارس  و دو دوره متوالی هم در مجلس پنجم و ششم، نماینده مردم شهرستان‌های جنوب شرق استان (رودباران) و جنوب استان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون انرژی  بوده است.

این روحانی پس از تحمل یک دوره بیماری سرطان معده شش فرودین ماه سال جاری در سن 64 سالگی در تهران دارفانی را وداع گفت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر