دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۵۱۳۴
شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴

فکرشهر: جلسه توجیهی طرح بینایی سنجی ویژه مدیران پیش دبستانی به همت سازمان بهزیستی شهرستان دشتستان انجام شد.

به گزاش فکرشهر به نقل از  روابط عمومی بهزیستی شهرستان دشتستان، امید آورند کارشناس مسؤول آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش دشتستان ضمن تشکر از میزبانی بهزیستی گفت: شهرستان دشتستان دارای 2412 نفر نوآموز و 90 مرکز پیش دبستانی است و تسهیل شرایط یادگیری دانش آموزان در پی پیگیری مشکلات شناسایی شده است. 

محبوبه رضایی مطلق کارشناس پیشگیری بهزیستی دشتستان هم ضمن تقدیر از اداره آموزش و پرورش شهرستان جهت همکاری با این اداره و حضور مدیران مهد و پیش دبستانی به فواید طرح بینایی سنجی پرداخت و افزود: در سال 97 تعداد 8500 کودک زیر شش سال، توسط مربی بینایی سنجی معاینه شده که از این تعداد 500 نفر مشکوک شناسایی شده و جهت مداخله به موقع و در صورت نیاز به عمل جراحی به بینایی سنجی و چشم پزشک ارجاع داده شدند.

مانساء جعفری، بینایی سنج (اپتومتریست) ضمن مهم شمردن مسئله بینایی سنجی گفت: با توجه به اینکه سنین طلایی تشخیص تنبلی چشم زیر شش سال است، با معاینه و تشخیص به موقع بیماری می توان از نابینایی چشم پیشگیری کرد.

وی در ادامه افزود: وظیفه والدین و مهدهای کودک نسبت به ایجاد حساسیت و معاینه چشم کسانیکه دچار مشکل بینایی یا مشکل وراثتی هستند این است که هر شش ماه یکبار و افرادی که مشکل ندارند هر سال یکبار تا سن شانزده سالگی که دید چشم در حال تحلیل است به بینایی سنج یا پزشک مراجعه کنند.

به گزارش فکرشهر، جلسه توجیهی طرح بینایی سنجی با حضور کارشناسان بهزیستی، کارشناس مسؤول آموزش ابتدایی، مدیران و مربیان مهد و پیش دبستانی در سالن اداره آموزش و پرورش برگزار شد.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر