يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: با حضور مسوولان امداد رسانی و ستاد تسهیلات سفر در آستانه آغاز تعطیلات و سفرهای نوروزی به استان بوشهر هفتمین مانور جاده ای مقابله با حوادث جاده ای در محور بوشهر- شیف - گناوه برگزار شد.\r\n
کد خبر: ۵۵۹
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۶:۱۶

فکرشهر: با حضور مسوولان امداد رسانی و ستاد تسهیلات سفر در آستانه آغاز تعطیلات و سفرهای نوروزی به استان بوشهر هفتمین مانور جاده ای مقابله با حوادث جاده ای در محور بوشهر- شیف - گناوه برگزار شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، معاون امور عمرانی استاندار بوشهرروز دوشنبه دراین مانور افزود: راه های استان بوشهر درتعطیلات نوروزی از محورهای پرتردد وایمن کشور است به گونه ای که همه دستگاه های امدادی، اورژانسی و خدمات رسانی آماده اجرای ماموریت در این روزها هستند.

شاپور رستمی با بیان این که این مانور باعنوان نقطه صفر امداد و نجات جاده ای برگزار شده است اضافه کرد: هدف از اجرای آن توان سنجی نیروهای عملیاتی و آمادگی دستگاه های اجرایی در مورد امداد و نجات در زمان وقوع حوادث است.

وی با اشاره به سرعت عمل دستگاه های اجرایی شرکت کننده در مانور بیان کرد: دراین مانور راه و شهرسازی، آتش نشانی، مرکز فوریت های پزشکی، هلال احمر، نیروی انتظامی و راهور شرکت داشتند و پس از وقوع تصادفی در 20کیلومتری جاده بوشهر – شیف و گناوه نیروهای امدادی در محل حاضر و به یاری آسیب دیدگان شتافتند.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با بیان این که این مانور حدود دو ساعت به طول انجامید تاکید کرد: در این مانور که هفتیمن مانور در 11ماه گذشته است هر چند آمادگی نیروهای امدادی در جاده بهتر شده ولی باید توان این نیروها افزایش یابد.

رستمی افزود: تعداد پایگاه های امداد و نجات جاده ای در استان به فاصله معین و طبق استانداردهای جاده ای ایجاد شده است که حداکثر تا 15 دقیقه به یاری حادثه دیدگان می شتابند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری بوشهر نیزدر این مانور گفت: با انجام چنین مانورهایی هر دستگاه نقاط ضعف خود را پیدا کرده و برای حل آن تلاش می کند.

کاظم مرادی با بیان این که پیش بینی و آمادگی از اولویت های مدیریت بحران است افزود: انجام چنین مانور هایی توان اجرایی و عملیاتی دستگاه ها را افزایش می دهد و همچنین قوت قلبی برای مردم است.

مدیرکل حمل ونقل و پایانه های استان بوشهر گفت: همه جاده های استان بوشهر برای کنترل خودروها مجهز به دوربین 

هستند و هم اینک 21 دوربین جاده ای در 42 محور ارتباطی استان بوشهر فعال است.

حمید رضا علم اضافه کرد: با توجه به این که دوربین های کنترل سرعت تاثیر قابل توجهی در کاهش تصادف دارند برهمین اساس 12سیستم سامانه کنترل سرعت خودروها درجاده های استان در نقاط حساس و پرتردد نصب شده است.

وی از راه اندازی شش سامانه هوشمند کنترل سرعت خودرویی در محور بوشهر برازجان خبرداد و گفت: در 50 کیلومتر از راه بوشهر – برازجان شش سامانه کنترل سرعت هوشمند نصب شده که فردا به طور رسمی آغاز به کار می کند.

مدیرکل حمل ونقل و پایانه های استان بوشهر افزود: این سامانه های کنترلی به مرکز پلیس راه بوشهر و مرکز کشور متصل هستند و برای راه اندازی تجهیزات آنها 10 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

وی گفت: تا یک ماه آینده با سرمایه گذاری پنج میلیارد ریالی جاده برازجان – دالکی مجهز به سامانه کنترل سرعت هوشمند می شود.

علم بیان کرد: محور برازجان به گناوه نیز بزودی با تامین اعتبار به سامانه کنترل سرعت هوشمند مجهز می شود. /ص

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر