شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رییس اتحادیه صیادان استان بوشهر بیان داشت:
فکرشهر: محمد کارگر افزود: در فصل صید امسال که از مرداد تا شهریور ادامه داشت، به دلیل اکتشافات نفتی و لرزه نگاری های پی در پی شرکت ملی نفت ایران کارگران صیاد شاهد کاهش شدید ذخایر آبزیان به ویژه میگو بودند...
کد خبر: ۵۶۳۳
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۷

فکرشهر: رییس اتحادیه صیادان استان بوشهر گفت: اکتشافات نفتی، لرزه نگاری های پی در پی، ورود پساب های صنعتی و خانگی در دریا، صید بی رویه و افزایش بهای ادوات صیادی از جمله عوامل کاهش 50درصدی صید میگو در استان بوشهر است.

به گزارش فکرشهر، محمد کارگر روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در فصل صید امسال که از مرداد تا شهریور ادامه داشت، به دلیل اکتشافات نفتی و لرزه نگاری های پی در پی شرکت ملی نفت ایران کارگران صیاد شاهد کاهش شدید ذخایر آبزیان به ویژه میگو بودند. 

وی اظهار کرد: گستره عملیات اکتشافی شرکت ملی نفت ایران از نوار ساحلی خلیج فارس (خوزستان تا چابهار) متغیر است و در روش لرزه نگاری، امواج لرزه ای در اثر انفجار به صورت موج های مکانیکی در لایه های درون زمین منتشر می شود.

کارگر بیان کرد: انفجار در لایه های زیرزمینی درصد بالایی از ذخایر دریایی که دوران نوزادی شان را در زیستگاه های ساحلی می گذرانند تخریب کرده و در نتیجه کاهش ذخایر آبزیان را به همراه داشته است. 

وی یادآورشد: شرکت ملی نفت ایران باید با بازسازی ذخایر و آماده سازی لاروها خسارتهایی که به صیادان وارد کرده است را جبران کند.

کارگر افزود: به دنبال کاهش صید میگو هم اکنون بهای هر کیلوگرم میگو به صورت غیر متعارف در بازار مصرف داخلی افزایش یافته که این مساله موجب کسادی بازار خرید این محصول شده است. 

رییس اتحادیه صیادان استان بوشهر گفت: صیادان بوشهری در بد ترین شرایط آب و هوایی (50 تا 60 درجه گرمای همراه با رطوبت بالا) به صید می پردازند تا کشور در زمینه مصرف داخلی میگو مشکلی نداشته باشد اما در عمل می بینیم دولت هیچ حمایتی در زمینه تهیه تجهیزات شناور ها، نرخ سوخت و یخ به آنان نمی کند. 

به نوشته ی ایرنا، کارگر ادامه داد: وام های با بهره های بالا و مهلت بازپرداخت کم نیز بر نارضایتی صیادان دامن زده است.

وی با تاکید بر ضرورت بیمه محصول و سرنشین کشتی های ویژه صید گفت: صیادان به دنبال امنیت در سرمایه گذاری هستند تا بتوانند در چنین شرایطی دوام بیاورند. 

کارگر برضرورت حمایت از جامعه صیادی همانند کشاورزان، دامداران و باغداران تاکید کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر