دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
موسوی نژاد با قدردانی از دولت خبر داد:
فکرشهر: موسوی نژاد افزود: براساس قول معاون وزیر جهاد کشاورزی مطالبات نخلداران بابت خرید خرمای تضمینی پارسال که در مردادماه امسال توسط تعاون روستایی خریداری شد، در نیمه اول مهرماه پرداخت خواهد شد...
کد خبر: ۵۶۹۴
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۳

فکرشهر: نماینده مردم دشتستان و رییس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: با هدف تعیین و ابلاغ نرخ جدید، بخشنامه قبلی به تعاونی روستایی برای خرید خرمای تضمینی لغو شده است.

به گزارش فکرشهر، حجت السلام سید مهدی موسوی نژاد افزود: باتوجه به گلایه مندی نخلداران از پایین بودن نرخ خرید خرمای تضمینی پس از پیگیری ها و اعلام نارضایتی کشاورزان به وزارت جهاد کشاورزی، جلسات متعددی با معاون وزیر برگزار و مقرر شد فعلا خرید خرما از کشاورزان با قیمت هر کیلویی 11 هزار ریال متوقف شود.

وی یادآورشد: بدلیل افزایش نرخ دستمزد کارگر، نهاده های کشاورزی و بسته بندی خرما، نرخ اعلام شده با هزینه تولید همخوانی ندارد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نرخ جدید هر کیلوگرم خرید خرما باید طوری باشد که بتواند بخشی از هزینه های نخل داران از تولید تا برداشت را پوشش دهد.

موسوی نژاد گفت: برای جلوگیری از کاهش نرخ خرما و زیان به نخلداران، خرمای تولید پارسال که توسط تعاونی روستایی خریداری شده بود به هیچ عنوان وارد بازار داخلی نخواهد شد.

موسوی نژاد افزود: براساس قول معاون وزیر جهاد کشاورزی مطالبات نخلداران بابت خرید خرمای تضمینی پارسال که در مردادماه امسال توسط تعاون روستایی خریداری شد، در نیمه اول مهرماه پرداخت خواهد شد.

وی اظهارداشت: هم اکنون بخش بازاریابی وزارت جهاد کشاورزی در حال بازاریابی و دستیابی به بازارهای جدید خرما در عرصه بین المللی است.

رییس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: وزرات جهاد کشاورزی متعهد شد بازاری مناسب برای عرضه ی خرمای دشتستان با قیمتی مناسب شناسایی کند.

وی با قدردانی از همراهی و همکاری وزیر جهاد کشاورزی و مهندس صفایی، معاون وزیر برای رفع مشکلات باغداران و نخل داران دشتستان گفت: با توافق انجام شده در سال جدید نخلداران استان بوشهر نگران فروش خرمای تولیدی خود نباشند.

مدیر تعاون روستایی استان بوشهر نیز گفت: وجه خرماهای نخلداران به صورت چک لیست به حساب آنان پرداخت می شود.

به نوشته ی ایرنا، علی قنبری یادآورشد: تعاون روستایی استان بوشهر با پیگیری استاندار، نمایندگان مردم درمجلس شورای اسلامی و با همکاری دولت به خرید تضمینی هفت میلیون و 691 هزار و 582 کیلو خرمای سال 92 مانده روی دست نخلداران اقدام کرد.

وی بیان کرد: میزان مطالبات نخلداران بابت خرمای سال 92، 81 میلیارد و 870 میلیون و 305 هزار ریال است که بمحض اعلام مجوز سازمان مرکزی نسبت به پرداخت اقدام می شود.

در استان بوشهر با بیش از شش میلیون اصاله نخل سالانه 170 هزار تن خرما تولید می شود که به دلیل نبود صنایع فرآوری و بسته بندی مناسب، بازاریابی صادرات به خارج کشور و فعالیت دلالان هر ساله به افت قیمت و ضررو زیان نخلداران می انجامید که دولت تدبیر و امید امسال با تعیین قیمت تضمینی و خرید خرماهای تولد سال 92 مانده روی دست باغداران آنان را از ورشکستگی نجات داد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر