يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: امسال از مجموع 9 میلیارد 600 میلیون تومان اعتبار استانی آموزش و پرورش استان بوشهر، تاکنون پنج میلیارد تومان آن پرداخت شده است.به گزارش فکرشهر، دکتر مصطفی سالاری پیش از ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: وضعیت اعتبارات استانی امسال آموزش و پرورش نسبت به سال گذشته افزایش بسیاری داشته به گونه ای که از 9 میلیارد 600 میلیون تومان اعتبار امسال، پنج میلیارد تومان آن تا پایان شهریور ماه پرداخت شده است.
کد خبر: ۵۷۰۸
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: امسال از مجموع 9 میلیارد 600 میلیون تومان اعتبار استانی آموزش و پرورش استان بوشهر، تاکنون پنج میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

به گزارش فکرشهر، دکتر مصطفی سالاری پیش از ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: وضعیت اعتبارات استانی امسال آموزش و پرورش نسبت به سال گذشته افزایش بسیاری داشته به گونه ای که از 9 میلیارد 600 میلیون تومان اعتبار امسال، پنج میلیارد تومان آن تا پایان شهریور ماه پرداخت شده است.

استاندار بوشهر تصریح کرد: باید کلاس های تقویت کنکور و انسداد مبادی بی سوادی در استان بوشهر مورد توجه جدی متولیان امر قرار گیرد تا با برنامه ریزی های نوین شاهد رشد استان باشیم.

وی عنوان کرد: با آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس، هر یک از مدیران دستگاه های اجرایی استان بوشهر را به عنوان حامی و معین یک مدرسه به تناسب ظرفیت دستگاه های اجرایی انتخاب شوند.

دکتر سالاری افزود: دستگاه های اجرایی، شهرداری ها و دهیاری ها نیز در راستای بانشاط کردن فضای مدارس به کمک آموزش و پرورش بشتابند تا فضای مدارس پویاتر و استعدادهای استان بهتر رشد کنند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه شرکت برق به هیچ عنوان برق مدارس استان بوشهر را بابت بدهی قطع نکند، خاطرنشان کرد: با مذاکراتی که با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران داشتیم بدهی 2 میلیارد 800 میلیون تومانی آموزش و پرورش استان به شرکت برق در راستای بدهی وزارت نیرو به سازمان انرژی اتمی کسر خواهد شد.

وی گفت: یکی از اولیت های آموزش و پرورش در استان باید توسعه و راه اندازی مدارس غیرانتفاعی با کیفیت عالی نظارت دقیق بر کارکرد آنها باشد.

دکتر مصطفی سالاری بیان کرد: فرهنگیان استان بوشهر همه اهل خلاقیت هستند و باید از ظرفیت های محدود بهره حداکثری داشته باشند تا حداکثر مشکلات آموزش و پرورش استان حل شود.

* افزایش 270 درصدی اعتبارات آموزش و پرورش استان بوشهر در سال جاری

اصغر حصیری پیش از ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: امسال در بخش تخصیص اعتبارات استانی نسبت به سال گذشته 270 درصد افزایش داشتیم که از 9 میلیارد 600 میلیون تومان تا پایان شهریور ماه امسال 58 درصد آن به آموزش و پرورش واریز شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه در بخش اعتبارات ملی هم نسبت به سال گذشته رشد 30 درصدی داشته ایم، تصریح کرد: همچنین در بخش اعتبارات ملی نیز در نیمه اول سال جاری 22 میلیارد تومان به آموزش و پرورش استان بوشهر اختصاص یافته که 160 میلیارد تومان آن در جهت واریز حقوق هر ماه کارکنان و معلمان بوده است.

وی عنوان کرد: در سال جدید تحصیلی اولویت های مهم ما رشد کتاب خوانی در بین دانش آموزان، تقویت زنگ انشا و گفتگو است.

حصیری گفت: امسال در استان بوشهر 77 مدرسه زیر 10 دانش آموز سال جدید تحصیلی را آغاز خواهند کرد که در این مدارس طرح های نوین آموزشی و به ویژه کتاب خوانی را اجرایی خواهیم کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اینکه در راستای تقویت بنیه علمی دانش آموزان در سطح استان گام های موثری برداشته شده است، افزود: در هفته گذشته به همت استانداری بوشهر جشن ستارگان برای دانش آموزان استان که در کنکور سراسری موفق به کسب رتبه زیر هزار شدند، برای اولین بار با کیفیت مناسب برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری بوشهر، وی بیان کرد: در راستای برپایی کلاس های تقویتی کنکور استان از اول تیر ماه در هفت شهرستان و سه منطقه کلاس های آموزشی برگزار شده است و با آغاز سال تحصیلی این کلاس ها با کیفیت بهتری ادامه خواهد داشت.

حصیری گفت: همچنین در جهت مصوبه انسداد مبادی بی سوادی در استان بوشهر با تشکیل یک کارگروه استانی شیوه نامه اجرایی آن تدوین شد و برای اجرای کمیته شهرستانی به فرمانداران ابلاغ شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اینکه از اول مهر ماه کلاس بدون معلم در مدارس استان نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: در توزیع کتب درسی هم تاکنون به ما مشکلی گزارش نشده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر