شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر گفت: خرید گندم از کشاورزان استان بوشهر در سال جاری 67 درصد افزایش یافت.به گزارش فکرشهر، رضا عوض‌پور چهارشنبه شب در آیین جشن شکرگزاری زکات خرما در تنگستان اظهار داشت: پرداخت زکات دارای برکات دنیوی و اخری بسیار زیادی است و در دین اسلام بر این مهم تاکید بسیار زیادی شده است.وی به نقش بسیار مهم بخش کشاورزی در اقتصاد و اشتغال استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: تعداد زیادی ازمردم استان بوشهر به کشاورزی اشتغال دارند و از این طریق امرار معاش می‌کنند که این بخش باید به خوبی مورد توجه قرار بگیرد و مشکلات کشاورزان رفع شود.
کد خبر: ۵۷۳۸
پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵

فکرشهر: معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر گفت: خرید گندم از کشاورزان استان بوشهر در سال جاری 67 درصد افزایش یافت.

به گزارش فکرشهر، رضا عوض‌پور چهارشنبه شب در آیین جشن شکرگزاری زکات خرما در تنگستان اظهار داشت: پرداخت زکات دارای برکات دنیوی و اخری بسیار زیادی است و در دین اسلام بر این مهم تاکید بسیار زیادی شده است.

وی به نقش بسیار مهم بخش کشاورزی در اقتصاد و اشتغال استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: تعداد زیادی ازمردم استان بوشهر به کشاورزی اشتغال دارند و از این طریق امرار معاش می‌کنند که این بخش باید به خوبی مورد توجه قرار بگیرد و مشکلات کشاورزان رفع شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر با اشاره به خرید 91 هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر در سال گذشته، افزود: شاهد افزایش 67 درصدی خرید گندم از کشاورزان هستیم که بخشی از برکات زکات است.

وی ادامه داد: بخشی از محصول گوجه فرنگی استان بوشهر نیز به فروش نرفته بود که حدود 4 هزار و 500 تن از این محصول با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال کمک دولتی خریداری شد.

خرید حدود هفت هزار تن خرما با اعتباری 90 میلیارد ریال

عوض‌پور در ادامه از خرید حدود هفت هزار تن خرما با اعتباری 90 میلیارد ریال خبر داد و تصریح کرد: این کار به منظور حمایت از کشاورزان و حل مشکلات این بخش صورت گرفت که به صورت تضمینی و توافقی خریداری شدند.

به نوشته ی مهر، وی از تزریق حدود 50 میلیارد ریال به صندوق توسعه کشاورزی برای اعطای تسهیلات کم‌بهره به کشاورزان خبر داد و اضافه کرد: احداث پروژه سد باهوش اهرم و سد خائیز نقش بسیار مهمی در تامین آب کشاورزی در شهر اهرم و زمین‌های پایین‌دستی آن دارد که امسال با شتاب بیشتری اجرا می‌شود.

معاون استاندار بوشهر از پیشنهاد مبلغ 20 میلیون دلار اعتبار از محل فاینانس برای اجرای این سد خبر داد و گفت: برای رونق بخش کشاورزی استان، سد باغان در شهرستان جم، سد دشت‌پلنگ در دشتی و سد دالکی در دشتستان را در دست اجرا داریم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر