دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رییس اداره ثبت احوال:
فکرشهر: براساس آخرین آمار اداره ثبت احوال،جمعیت شهرستان دشتستان 237هزارو 264 نفراست که ازاین شمار 156هزارو 229 نفر در مناطق شهری سکونت دارند.\r\n
کد خبر: ۵۷۴۶
پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۵:۴۶

فکرشهر: رییس اداره ثبت احوال شهرستان دشتستان گفت: به دلیل عدم توجه کافی به ثبت فوتی افراد در سال های گذشته هم اکنون 1200 نفر دشتستانی به عنوان افراد زنده در آمار جمعیتی این شهرستان وجود دارد در حالی که فوت شده اند.

به گزارش فکرشهر، مرتضی ایزدی در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی دشتستان افزود: عدم مراجعه خانواده ها و یا عدم اعلام دستگاه های مربوطه همچون بهداشت و درمان، دهیاری ها وشهرداری ها نسبت به فوتی این افراد به ثبت احوال از عوامل مهم این مشکلات شده است .

وی یادآور شد: اکثر این افراد در سال 60 و اوایل سال 70 فوت شده اند.

رییس اداره ثبت احوال شهرستان دشتستان اضافه کرد:درهرهفته نزدیک به 20 هزار سند سجلی بررسی می شود و مشخصات در آرشیو الکترونیکی ثبت می شوند.

وی همچنین گفت: یکی ازبرنامه های مهم ثبت احوال تهیه و تدوین گردآوری درختچه خانوادگی افراد است.

ایزدی افزود: براساس آخرین آمار اداره ثبت احوال ،جمعیت شهرستان دشتستان 237هزارو 264 نفراست که ازاین شمار 156هزارو 229 نفر در مناطق شهری سکونت دارند.

رییس اداره ثبت احوال دشتستان با اشاره به اینکه نرخ جمعیت شهرستان یک به هفتم است افزود: وضعیت ثبت وقایع تولد و فوت دراین شهرستان در رتبه بسیار بدی قرار گرفته است و ثبت وقایع دراین شهرستان بصورت 100 درصد نیست.

ایزدی اضافه کرد:در پنج ماه نخست امسال یکهزارو 950 واقعه تولد، 429 فوتی، یکهزارو173 ازدواج و 313 مورد طلاق در شهرستان دشتستان ثبت شده است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار دشتستان نیز گفت: یکی از مولفه های قدرت ملی فاکتور جمعیت است .

عادل دهدشتی افزود: ثبت به هنگام وقایع چهارگانه (تولد، وفات، ازدواج و طلاق)و تجزیه و تحلیلی که بر اساس این آمار بدست می آید نشان دهنده موضوعات مختلفی از قبیل آمار مرگ و میر، وضعیت بهداشت، سلامت، رفاه اجتماعی جامعه و نرخ طلاق و حتی مسائلی از جمله فرهنگ رانندگی در کشور است.

وی یادآورشد:ثبت احوال یکی از ابزارهای کلیدی درامور حاکمیتی و برنامه ریزی توسعه کشوراست.

به نوشته ایرنا، دهدشتی پدیده های دیرثبتی و کم ثبتی وقایع حیاتی را چالش های پیش روی سیستم ثبت احوال دانست و تصریح کرد: شوراها و دهیاری ها همکاری نزدیکی در راستای وظایف قانونی خود با ثبت احوال داشته باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر