جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۷۴۹۶
چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷

فکرشهر: فرمانده انتظامی استان بوشهر با بیان اینکه در سه ماه نخست سال سرقت بانک و طلافروشی در استان نداشته‌ایم گفت: استان بوشهر رتبه آخر کشور از نظر وقوع شرارت را دارد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، سردار خلیل واعظی عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تلاش‌های گسترده‌ای برای توسعه و تقویت امنیت در استان بوشهر صورت گرفته است و شاهد دستیابی به موفقیت‌های خوبی هستیم.

وی اضافه کرد: هرچند طی سه سال گذشته در زمینه وقوع کشته‌شدگان تصادفات کاهش را شاهد بودیم ولی در سال جاری شاهد افزایش ۴۸ درصدی فوتی تصادفات در استان بوشهر هستیم.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با بیان اینکه ۴۳ درصد از تصادفات فوتی در حوزه شهری مربوط به موتورسیکلت‌ها بوده است، ادامه داد: در این حوزه ۱۹ درصد عابران پیاده و مابقی مربوط به سایر وسیله‌های نقلیه بوده است.

کاهش ۳۷ درصدی سرقت خودرو

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر رتبه آخر کشور از نظر وقوع شرارت را دارد، تصریح کرد: رتبه استان در زمینه سرقت ۲۳، در زمینه نزاع و درگیری ۲۸ و در زمینه تصادفات ۲۴ کشور است.

سردار واعظی از کاهش ۳۷ درصدی کشفیات جرایم خشن و جنایی در استان بوشهر طی سه ماهه نخست امسال خبر داد و بیان کرد: امسال تاکنون هیچ گونه سرقت از بانک، طلافروشی، آدم ربایی و چند جرم خشن دیگر رخ نداده است.

وی از کاهش ۳۷ درصدی سرقت خودرو، کاهش ۳۵ درصدی کیف‌قاپی و کاهش ۶۳ درصدی سرقت محموله در سه ماه نخست امسال در سطح استان خبر داد و اضافه کرد: میانگین سرقت در کشور هزار و ۳۵۳ فقره سرقت به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر است که در استان بوشهر ۸۸۱ فقره سرقت است.

افزایش ۹۲ درصدی کشف قاچاق

فرمانده انتظامی استان بوشهر از کشف هفت هزار و ۵۷۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان طی سه ماه نخست سال خبر داد و گفت: میزان کشفیات قاچاق در استان بوشهر با افزایش ۹۲ درصدی روبرو بوده است.

وی از افزایش ۳۷ درصدی کشف محموله‌های سنگین در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: میزان کشفیات سوخت در استان بوشهر نیز با افزایش بیش از ۲۳ برابری به ۲ میلیون و ۵۷۸ لیتر افزایش پیدا کرده است.

کشف ۲۷ فقره زمین خواری

سردار واعظی با اشاره به کشف ۲۷ فقره زمین خواری به میزان ۸۲۸ هزار و ۸۹۱ متر مربع در استان اظهار داشت: میزان کشفیات زمین‌خواری از نظر مساحت ۱۳۳ درصد و از نظر ریالی ۳۹۶ درصد رشد داشته است.

وی از افزایش شش درصدی جرایم اقتصادی استان بوشهر طی سه ماه نخست سال خبر داد و افزود: چهار هزار دستگاه خودرو شوتی ویژه حمل قاچاق در سه ماهه امسال در استان بوشهر توقیف شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر