شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۷۵۹۶
شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳

فکرشهر: در سه ماهه نخست امسال وقوع جرایم سایبری استان بوشهر نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۳۸ درصدی پیدا کرده است.

به گزارش فکرشهر، رئیس پلیس فتا استان بوشهر روز شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: میزان کشفیات جرایم سایبری استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافت.

سرهنگ مهدی قاسمی افزود: جرم برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب‌های بانکی که به تنهایی ۴۲ درصد از مجموع جرایم سایبری استان را به خود اختصاص داده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۳ درصد و کشفیات آن نیز ۷۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: کلاهبرداری اینترنتی با ۳۵ درصد و نشر کاذیب، مزاحمت اینترنتی، منتسب کردن اعمال بر خلاف حقیقت در فضای مجازی سایر جرایم سایبری استان بوشهر را به خود اختصاص داده است.

قاسمی گفت: به تبع میانگین کشوری برداشت اینترنتی غیرمجاز و کلاهبرداری اینترنتی از بیشترین جرایم سایبری است که در سه ماهه گذشته در استان بوشهر شکل گرفته است.

وی یادآورشد: از مهم‌ترین دلایل این افزایش می‌توان به استقبال روزافزون استفاده از فروشگاه‌های اینترنتی و سایت‌های واسط مانند دیوار و شیپور نام برد.

قاسمی افزود: خرید کالا از این سایت ها به علت نوسانات اخیر قیمت برخی از کالاها با سهل انگاری و توجه نکردن به توصیه های پلیس فتا رشد چشمگیری دارد.

وی ادامه داد: در ارتباط با جرایم سایبری در سه ماهه نخست امسال ۲۶ کارگاه آموزشی مختلف دراستان بوشهر برگزار شده که انتظار می رود در آینده نزدیک شاهد تاثیرگذاری چنین دوره هایی باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر