جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۸۲۳۴
چهارشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه نگرش ما در حوزه اشتغال باید به آینده باشد گفت: توسعه آموزش‌های مهارتی در سنین پایین ضروری است.

به گزارش فکرشهر از صدا و سیما، آیت‌الله صفایی بوشهری در دیدار مدیرکل و کارکنان آموزش فنی و حرفه‌ای استان با اشاره وجود صنایع بزرگ نفت و گاز در استان بوشهر و همچنین مرز طولانی با خلیج فارس بر توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در این زمینه تاکید کرد و افزود: آموزش‌های مهارتی باید بر اساس ظرفیت مناطق و نیاز صنایع ارائه تا باعث اشتغال‌زایی پایدار شود.

وی بیان کرد: استان بوشهر در آینده نزدیک به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی کشور معرفی خواهد شد و با توجه به اینکه فنی و حرفه‌ای در تربیت نیروی ماهر نقشی مهم ایفا می‌کند، بایدآموزش‌ها نیز بر اساس آینده‌نگری و تربیت نیروی ماهر متناسب با نیاز چند سال آینده باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تصریح کرد: همان‌گونه که اکنون به تربیت نیروی جوان در حوزه مهارت‌آموزی توجه می‌شود باید به توسعه آموزش‌های مهارتی در سنین پایین نیز توجه جدی شود تا در آینده با مشکلات کنونی نبود نیروی کار ماهر مواجه نشویم.

وی با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید هم‌راستا با پیشرفت استان و حتی جلوتر باشد تاکید کرد: با توجه به نیاز ۱۰ هزار نیرو در دو راکتور جدید نیروگاه اتمی بوشهر تمام نیروهای مورد نیاز این صنعت باید با مهارت‌آموزی و از نیروهای بومی استان بوشهر تامین شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر