شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
استاندار بوشهر در آیین تکیم و معارفه ی معاون سیاسی اش:
فکرشهر: سالاری اظهار داشت: تقریبا چهل، پنجاه روز پیش بود که در یک جلسه خصوصی، خدمت ایشان از قصد خود مبنی بر تغییر معاونت سیاسی خبر دادم و گفتم که به این تصمیم رسیده ‏ام و می‏ خواهم آنرا اجرا...
کد خبر: ۵۸۴۵
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: هدف همه مسئولان در هر پست و رده مدیریتی  خدمت به مردم و اجرای سیاست‌های راهبردی نظام و دولت است و تغییر و تحولات مبتنی بر خواست مردم صورت می گیرد.

بدنبال اجرای سیاست های دولت در بوشهر هستیم

به گزارش فکرشهر، دکتر مصطفی سالاری در آیین تکریم و معارفه معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک آغاز بازگشایی مدارس افزود: تاکید رئیس جمهور محترم از زمان انتخاب تا کنون، در مسیر ایجاد امید و آرامش کشور بوده و بیان سیاست های دولت توسط ایشان به ما کمک می کند که مجری سیاسیت های ایشان باشیم تا بتوانیم در چاچوب سیاست های مختلف دولت، به سوی ایجاد امید و پیاده کردن آرامش حرکت کنیم، رضایت را در دل مردم ایجاد کنیم و امید و آرامش برای جامعه فراهم کنیم. مشی دولت ایجاد آرامش و امید است و در استان بوشهر همین روند و فرآیند باید طی شود تا دستگاههای محتلف دولتی، خدمات رسانی بهتری به مردم داشته باشند.
 
مبنای تصمیم­ گیری در عزل و نصب ها فشار گروهی و جناحی نیست

دکتر سالاری با اشاره به تغییرات رخ داده در فضای مدیریتی استان بوشهر اظهار داشت: تغییراتی که مد نظرمان قرار می ­گیرد بنا به ملاحظات حرفه ای و بر اساس سیاست های دولت است، مبنای تصمیم ­گیری من در عزل و نصب ‏ها هیچ­وقت فشار گروهی و جناحی نیست، هیچ گروهی تا حالا نخواسته یا نتوانسته فشاری را بر روی تصمیم­ گیری من اعمال نماید، تصمیمات من تحت تأثیر اشخاص و جناح ها و گروه ها نیست و معتقدم که تصمیمات باید در چارچوب نظام جمهوری اسلامی و سیاست های دولت تدبیر و امید باشد که بنده نمایندگی آنرا در استان بوشهر بر عهده دارم و باید در چارچوب همان سیاست ها در استان حرکت نمایم لذا برای پیشبرد این سیاست ها، تصمیمات را به صورت حرفه­ای و بر مبنای سیاست ها و برنامه­ های دولت پی می گیرم.

 
تغییر و تحولات صورت گرفته مبتنی بر خواست مردم است

استاندار بوشهر افزود: من دلیلی نمی­ بینم که همه افرادی که در دولت قبلی کار کرده ­اندصرفا به آن دلیل، محروم از خدمت در دولت بعدی شوند و آن ها را از خدمت به مردم و نظام جمهوری اسلامی محروم نماییم. یک ماه پس از اینکه به استان آمده براساس برآوردی که از نیروها کردم، به آقای پرآور گفتم که در صورت تمایل خودتان، برای ادامه همکاری شما مشکلی نمی­ بینم و شما به کارتان در حوزه سیاسی امنیتی استان ادامه دهید. بعد هم ایشان در همه مراحل به عنوان یک فرد حرفه ­ای و دلسوز نظام، همه توانش را گذاشتند و مورد اعتماد و امین بودند و به دنبال حفظ آرامش در حوزه ­ها بودند. امروز هم تغییری که د رحوزه سیاسی استانداری اتفاق می­افتد مبتنی بر معیارهای حرفه ­ای است. فضای کشور تغییر کرده است و تنها کسی در استان که می­ تواند چیزی را به من تحمیل کند مردم هستند و تنها آن ها هستند که می­ توانند تصمیمات مرا تحت تأثیر خود قرار دهند؛ لذا اگر امروز تغییر و تحولی در حوزه های مدیریتی صورت می­ گیرد، مبتنی بر افکار عمومی و نظر مردم است که خواهان تغییر و تحول در سطوح مدیریت سیاسی هستند. البته بنده قدردان زحمت همه مدیران هستیم و توصیه ­ام به هم ­استانی های عزیز این است که قدردان زحمات همدیگر باشند و خصوصا کسانی که از محیط دیگری به استانمان تشریف آوردند. آن ها آمده ­اند به مردم خدمت کنند و هم میهن ما هم هستند، لذا تکریم این بزرگواران اولین نفعش برای استان است که استان بوشهر را در سطح کشور خوشنام می­کند و همه می گویند مردم بوشهر قدرشناس هستند و نفع دیگرش هم اینست که رغبت ایجاد می کند که دیگران هم تمایل پیدا کنند که بیایند و در استان بوشهر کار کنند و بدانند که بوشهری ها، برای انسان‏ ها و خدمتگزاران به مردم و استانشان حرمت قایل هستند.

 
قدردان زحمات دیگران باشیم

دکتر سالاری افزود: من به عنوان یک شهروند بوشهری این مشی را رعایت کرده‎ام و قدردان زحمات کسانی که از درون استان آمده ‏اند و یا از بیرون از استان به مردم خدمت نموده اند، هستم و خصوصا عزیزانی که از استان رفته اند در کنار محاسن و نقاط  قوت فراوان، جز خیر و خوبی پشت سرشان چیزی نگفته­ ام و نخواهم گفت. در ذهنم هم سعی داشته­ ام که نقاط ضعف و یا انتقاداتی که نسبت به برخی مدیران داشته ­ام را، کم­ کم پاک کنم و نقاط مثبت عملکرد آن ها را تقویت جایگزین کنم. لذا قدردان زحمات، متانت، صبوری، تعهد و آرامش ایشان هستیم که برای ما ارزش هستند.
 
نظر مردم برای من خیلی اهمیت دارد

استاندار بوشهر افزود: د رخصوص تغییر هم عرض کردم که من تابع  افکار و خواست عمومی هستم و نظر مردم برای من خیلی اهمیت دارد. من به هیچکس باج نمی­دهم ولی تابع نظر و اراده مردم هستم. البته ممکن است که افکار عمومی افرادی را برای خدمت در یک مقوله خاص نپسندند ولی برای خدمت در مقوله دیگری به نظام جمهوری اسلامی، مناسب بدانند لذا من سعی کرده ام که خواست عمومی و افکار عمومی را در عزل و نصب‏ ها، ملاک قرار دهم و رضایت خدا و سپس رضایت مردم را در نظر داشته باشم.

به آقای پرآور گفتم می خواهم معاون سیاسی را تغییر دهم

دکتر سالاری در ادامه سخنان خود اظهار داشت: تقریبا چهل، پنجاه روز پیش بود که در یک جلسه خصوصی، خدمت ایشان از قصد خود مبنی بر تغییر معاونت سیاسی خبر دادم و گفتم که به این تصمیم رسیده ‏ام و می‏ خواهم آنرا اجرا نمایم تا تحولی در حوزه معاونت سیاسی رخ دهد. ایشان خیلی منطقی با قضیه برخورد کردند و بنابراین این تصمیم ناگهانی و بدون مقدمه نبوده است. هفته گذشته هم که مساله را خدمتشان عنوان نمودم، گفتند که اگر امکان دارد این مساله را به هفته آینده موکول فرمایید که بنده هم قبول کردم و جمعه شب هم که خدمتشان بودیم گفتم اعلام کردم این تغییر و تحول را انجام می‏ دهم و هدفم این بود که این تغییر و تحول با رعایت حرمت و منزلت ایشان صورت گیرد و نمی ‏خواستیم که کسی که برای این نظام و این استان زحمت کشیده با ذره ‏ای ناخرسندی از ما جدا شوند و ماموریتشان تغییر پیدا کند. حالا بعدا، بعضی خبرهای غیر موثق هم بوده که مهم نیست بلکه مهم این است که ما یک احترامی برای کسانی که برای نظام و استان زحمت ‏کشیده ‏اند قایل هستیم و این مشی کلی‎مان هست.


 
امیدواریم زمینه تعامل و همکاری بهتر در استان بوشهر برای خدمت به مردم فراهم باشد

ما از زحمات همه کسانی که در راه آرمان ‏های مقدس نظام جمهوری اسلامی و اجرای سیاست‎های دولت گام برمی‎دارند سپاسگزاریم، نماینده استان در مجلس خبرگان حضرت آیت الله حسینی بوشهری، امام جمعه محترم بوشهر حضرت آیت الله صفایی بوشهری، ائمه جمعه محترم سراسر استان، نمایندگان محترم، نهادها و ارگان ‏های نظامی و انتظامی و دستگاه‎های اجرایی و همه کسانی که تا به امروز به اجرای سیاست‏ های دولت در استان کمک نموده‎اند تا بهتر به مردم خدمت کنیم.
 
به دنبال این نیستیم که رفع مشکلی از مردم به اسم چه کسی تمام می شود

استاندار بوشهر افزود: در راستای خدمت به مردم عزیز استان بوشهر، برخی مواقع خدمتی که در دولت انجام می‏ گیرد و یا پیگیری‏ هایی که توسط مدیران دولت به نتیجه می‎رسد، کسی می‎آید و ادعا می‎کند که وی آن کار را به سرانجام رسانده است. بنده به همکاران می‎گویم بگذارید بگوید، اشکالی ندارد و همین که گوشه‏ ای از کار را هم گرفته است، قابل تقدیر است و حتی اگر کمکی هم نکرده باشند، با این احترام، انگیزه پیدا می‏ کنند که بیایند و برای رفع مشکلات مردم گوشه ای از کار را بگیرند و بار دیگر بیشتر به کمک بیایند و به همکاران هم گفته ام که دنبال این باشید که اگر شما زحمتی کشیده‎اید و دیگران بخواهند به نفع خود استفاده نمایند، بدنبال تکذیب نباشید. ما به دنبال این نیستیم که رفع مشکلی از مردم به اسم چه کسی تمام می شود، دنبال این هستیم که کاری برای مردم انجام شود. ما حاضریم حتی کسانی در یک کار پیگیری، پنج درصد هم به ما کمک کنند، ولی صد در صدش به اسم خودشان تمام شود. هدفمان این است که کاری برای مردم صورت گیرد نه اینکه کاری به نام ما تمام شود.

استاندار بوشهر بار دیگر با تقدیر از زحمات آقای پرآور اظهار داشت: در دوره جدید، آقای موسوی به عنوان سرپرست معاونت سیاسی منصوب شده است که دارای تجارب ارزشمندی است کل کار حوزه معاونت سیاسی بر عهده ایشان خواهد بود و لازم است همه همکاران محترم و دستگاه ‏های دولتی و نهادهای مختلف نهایت همکاری را با ایشان معمول دارند تا بتوانیم کارها و امورات مردم را را به نحو مطلوبی جلو ببریم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر