سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۸۴۷۵
دوشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۵

فکرشهر:  امام جمعه بندرریگ گفت:نماز جمعه دفاع از ولایت و دین اسلام و در راس همه امور است و خدمت به نماز جمعه و تلاش برای ارتقای جایگاه آن خدمت به اسلام و مسلمین و پشتیبانی از ولایت است.

به گزارش فکرشهر از مهر،حجت الاسلام والمسلمین سید عنایت هاشمی منش ظهر دوشنبه در دیدار فرماندار و جمعی از مسئولان اظهار داشت:   شهدای محراب نشان از افتخارات نهاد نماز جمعه دارد.

وی با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با ائمه جمعه افزود: در دیدار پر برکت اخیر ائمه جمعه سراسر کشور با مقام معظم رهبری در باب سلوک مدیریتی و فردی ائمه جمعه نقشه راه را برای فرماندهان قرارگاه های فرهنگی کشور ترسیم کردند و ائمه جمعه با همان نگاه و مبنای فکری در تمدن سازی اسلامی حرکت خواهند کرد.

امام جمعه بندرریگ گفت: از بدو تشکیل نهاد امامت جمعه دربندرریگ فعالیت های خوبی در این بخش انجام گرفته ومایه افتخار است که از بدو تاسیس این نهاد خدمتگزار مردم مومن و متعهد و انقلابی این منطقه بودهایم .

وی  با اشاره به آیاتی از قرآن کریم ادامه داد:  نماز جمعه حرکتی عبادی و اجتماعی و در کشور ما  آمیخته با تفکرات انقلاب اسلامی شده است و ائمه جمعه باید تمدن سازی اسلامی را مبنای فکر و گفتار خود در اقامه این نماز قرار دهند. 

وی تصریح کرد: نماز جمعه  دفاع از ولایت و دین اسلام وبه تعبیر سخن امام (ره) در راس همه امور است  و خدمت به نماز جمعه و تلاش برای ارتقای جایگاه آن خدمت به اسلام و مسلمین و پشتیبانی از ولایت محسوب می شود وبه هیچ گروه ،جناح و فرد خاص تعلق نداردبلکه متعلق به همه آحاد مردم است.

هاشمی منش خاطر نشان کرد با تاکید بر اینکه امام جمعه باید مبشر و نذیر باشد  یادآور شد: سخنان مقام معظم رهبری همواره برای ما فصل الخطاب بوده و تذکرات  ما نیز بر حسب بشیر و نذیر بوده است.

امام جمعه بندریگ با تقدیر از تلاش همه دست اندرکاران برگزاری نماز جمعه گفت:حضور فرماندار، بخشدار و مسئولان درجمع اعضای ستاد نمازجمعه نشان از همدلی، اتحاد و انسجامی است که همواره وجود داشته و در آینده نیز استمرار خواهد داشت.

هاشمی منش گفت: امید است  باهمکاری مسئولان آنچه مد نظر مسیر و اهداف انقلااب و منویات مقام معظم رهبری  محقق و برای تشویق جوانان به نماز جمعه و بهتر برگزارکردن این فریضه عبادی سیاسی در گام دوم انقلاب قدم‌های  موثری برداریم.

امام جمعه بندرریگ گفت: به مناسبت  گرامیداشت چهلمین سالروز اقامه نمازجمعه کشور بیش از ۴۵ برنامه  متنوع در بخش ریگ تدارک و اجرایی شد.

وی اضافه کرد: حضور رئیس سیاست گذاری ائمه جمعه استان  بوشهر، بخشدار و مسئولان ادارات در نماز جمعه و دایرشدن میز خدمت، نمایشگاه عکس و هنرهای دستی  بخشی از این برنامه ها  در روز جمعه بوده است.

وی یادآور شد:در زمینه های فرهنگی طرح قرآنی به نام ثقلین  را برای حفظ قرآن با دعوت از کارشناس پیش بینی و در حال اجراست  که امید است  با حمایت های همه مسئولان  در سال های آینده بخش ریگ  به عنوان یک بخش قرآنی در کشور معرفی شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر