جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۸۴۹۱
سه‌شنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱

فکرشهر: رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر گفت: دو بانوی نقال خوان استان بوشهر موفق به حضور در بخش پایانی نوزدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی شدند.

به گزارش فکرشهر، جهانشیر یاراحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هیئت انتخاب بخش نقالی و روایت‌های ملی (بخش مرشد ترابی) ۱۵ اثر را برای اجرا در نوزدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی برگزید که در میان ۱۵ اثر منتخب، ۲ بانوی نقال از استان بوشهر نیز حضور دارند.

وی افزود: آیناز فکروند  با نقل «سهراب‌کشی» و طوبی شیرکانی با نقل «رییسعلی دلواری» دو بانوی نقال برگزیده برای حضور در این جشنواره هستند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر عنوان کرد: استان بوشهر با ۲ نمایش در بخش صحنه‌ای، یک نمایش میدانی، سه نقال نوجوان و ۲ نقال بزرگسال حضور پررنگی در این جشنواره دارد.

وی بیان کرد: پیش از این دو نمایش «کارنامه بندار بیدخش» اثر مشترک الهام ابنی و جواد صداقت  و«آبگوشت زهر ماری» کار حسین اسدی از جزیره خارگ در بخش صحنه‌ای، نمایش «لیوا» کار محمد مظفری در بخش خیابانی و نیایش تنگسیری با نقل «بیژن و گرگین»، نیوشا تنگسیری با نقل «بانو گشسب» و آرش ملکی وند با نقل «دستان و سیمرغ» سه نقال نوجوان موفق به حضور در این جشنواره شده بودند.

یاراحمدی گفت: نوزدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی ۱۹ تا ۲۶ مردادماه در شهرهای کاشان و تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر