دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۸۶۸۷
دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹

فکرشهر:  تجمل گرایی مفرط نقش بسزایی در ایجاد موانع و تاخیر در ازدواج جوانان دارد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، کارشناس برنامه سلامت جوانان شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: تغییر در باورها و الگوهای فکری، مشکلات اقتصادی و حمایت نکردن کافی والدین از عوامل دیگر تاخیر و بالارفتن سن ازدواج است.

کبری دانیال پور افزود: برای حل این مشکلات  مبارزه جدی با تجمل گرایی و ترویج ازدواج های ساده و کم خرج ضرورت دارد که برای رسیدن به این مهم نیاز به یک کار گسترده فرهنگی، توسط رسانه ها و نویسندگان، ائمه جمعه و جماعت و اقدام عملی توسط مسئولان عالی رتبه نظام و شخصیت‌های معروف اجتماعی دارد.

وی با بیان اینکه انتخاب همسر از مهم ترین تصمیم‌ها در زندگی انسان به شمار می‌آید، گفت: تشکیل خانواده سالم، متعادل و پایدار مانند هر امر مهم دیگری به تفکر منطقی و تلاش نیازمند است.

این کارشناس افزود: جوانان باید ازدواج را تنها راه مشروع و سالم تشکیل یک خانواده بدانند و بر اساس معیارهای اصولی و منطقی، همسر آینده خود را انتخاب کنند.

وی اظهار داشت: بهار ازدواج در دوران جوانی است که  فرد با شور ونشاط خاصی با آن روبرو  و آماده  برای ساختن فردای بهتری برای خود و خانواده اش می‌شود.

دانیال پور گفت: یکی از مهمترین حقوقی که والدین در قبال فرزندان جوان خود دارند، ساماندهی امر ازدواج است که باید در انجام آن به دور از تجمل گرایی و مهریه و جهیزیه‌های سنگین کوتاهی نکنند.

هفته ازدواج از ۱۲ مرداد  همزمان با سالروز ازدواج حضرت امام علی ( ع ) و فاطمه زهرا ( س ) آغاز شده است.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر