دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۹۷۱۸
چهارشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۵

فکرشهر:  دبیر علمی اولین جشنواره جنگنامه خوانی و نقالی استان بوشهر گفت: هیئت داوران اسامی راه یافتگان اولین جشنواره استانی جنگنامه خوانی و نقالی را اعلام کرد.

به گزارش فکرشهر از مهر، اصغر قربانی بعد از ظهر چهار شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای پاسداشت، نگهداری، انتقال و احیای سنن و آیین‌های کهن ایرانی واسلامی، حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر با نگاهی ویژه به جغرافیا و بافت فرهنگی استان که در دل خود ذخایر و مفاخر بزرگ تاریخی، حماسی و دینی نهفته دارد، اولین جشنواره جنگ نامه خوانی و نقالی را در مردادماه ۱۳۹۸ برگزار کرده است.

وی تصریح کرد: از بین ۵۱ اثر کامل به دبیرخانه اولین جشنواره استانی جنگنامه خوانی و نقالی، ۱۱ اثر به بخش نهایی این جشنواره راه یافت.

قربانی با اشاره به راه یافتگان بخش نهایی جشنواره افزود: مشکات عباسیان با نقل سهراب و گردآفرید از کنگان، سیده نگار بهرسی با نقل جنگ خندق از خورموج، غزل صفری با نقل نجات بیژن از چاه از سعدآباد، ساغر رضایی با نقل منقبت حضرت علی (ع) از کنگان، سارا شریف بهلولی با نقل صولت الدوله از خورموج، زینب آذرخشی با نقل حضرت علی از خورموج به بخش نهایی اولین جشنواره استانی جنگنامه خوانی و نقالی راه پیدا کردند.

وی تصریح کرد: همچنین هستی قائدی با نقل غدیر از بوشهر، فرزاد کرمی با نقل رستم و اشکبوس از برازجان، یکتا سادات مکی با نقل رستم و سهراب از بوشهر، آرش ملکی با نقل سام و سیمرغ از بوشهر، بردیا هژبریان با نقل آرش کمانگیر از برازجان نیز به بخش نهایی اولین جشنواره استانی جنگنامه خوانی و نقالی راه پیدا کردند.

دبیراجرایی اولین جشنواره جنگنامه خوانی و نقالی استان بوشهر  نیز بیان کرد: این جشنواره با همت واحدهای موسیقی و واحد نمایش حوزه هنری استان بوشهر، کنگره سرداران و ۲۰۰۰ شهید استان و با همکاری شورای اسلامی شهر سعدآباد و شهرداری سعدآباد و دیگر نهادهای فرهنگی سعدآباد برگزار شده است.

عبدالمحمد انصاری با اشاره به داوران جشنواره افزود: علی قربانی بازیگر و کارگردان تئاتر، محمد لطفی نویسنده و نمایشنامه نویس وغلامرضا دمان پیشکسوت عرصه موسیقی داوری اولین جشنواره استانی جنگنامه خوانی و نقالی را به عهده داشتند.

وی بیان کرد: اختتامیه اولین جشنواره استانی جنگنامه خوانی و نقالی روز پنجشنبه ۷ شهریور ماه ساعت ۲۰:۳۰ در سالن آموزش و پرورش فجر برگزار می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر