دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۰۱۶۷
جمعه ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲

فکرشهر: امام جمعه کنگان با تسلیت ایام محرم و نکوداشت هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکرگفت: یکی از فلسفه های قیام سیدالشهداء (ع) احیاء این فریضه الهیبود .

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حجت السلام محمود محمودی در خطبه های نماز جمعه کنگان افزود: ظلم ستیزی و ایستادگی در برابر دشمن با هر هزینه ای از پیام های عاشورا است.

وی نترسیدن از زیادی دشمن ، ارجحیت مرگ با عزت بر زندگی با ذلت و پیروزی جبهه حق ولو به رغم شکست ظاهری را از دیگر پیام های عاشورا عنوان کرد.

محمودی گفت: امسال تجمع بزرگ عاشورائیان در عصر تاسوعا در کنگان که نمایشی از شکوه و عظمت شیعه و دوست داران اهل بیت (ع) است برگزار خواهد شد.

وی افزود: رعایت بهداشت عمومی و اجتناب از رها نمودن ظروف یکبار مصرف و مانند آن در سطح شهر ، اجتناب از صدای بلندی ، پرهیز از دامن زدن به اختلافات مذهبی و خلاف تقیه ، اجتناب از مداحی و روضه و عزاداری در هنگام اذان، اقامه باشکوه نماز ظهر عاشورا و رعایت بایدها و نبایدها در مداحی باید مورد توجه هیات های مذهبی باشد.

امام جمعه کنگان یادآورشد: انتظار جدی اینست دستگاه دیپلماسی در صورت عدم پایبندی اروپایی ها گام سوم کاهش تعهدات برجامی کشورمان  را محکم تر از گام اول و دوم بردارند.

محمودی به طرح مسائل حاشیه ای توسط برخی فعالان سیاسی ، احزاب و مسئولان کشور و اظهارات غیر مسئولانه اشاره و تاکید کرد: فصل الخطاب در مسائل مهم کشور نگاه رهبری و ولی فقیه زمان است و همه باید تابع ایشان باشند.

وی بااشاره به حرف های نسنجیده وزیر آمریکا اظهارداشت: ما نه تنها از مبانی انقلاب کوتاه نمی آییم بلکه در آینده ای نچندان دور کاخ های ظلم و بیداد شما به دست جوانان اروپایی و آمریکایی آشنا شده با ادبیات و گفتمان انقلاب ویران خواهد شد.

خطیب جمعه کنگان گفت: بیکاری جوانان در شهرستان صنعتی کنگان زیبنده نیست.

محمودی افزود: انتظار جدی از مسئولان و متولیان امر به ویژه تشکیلات اشتغال این است برای حل مشکل بیکاری جوانان چاره اندیشی اساسی کنند.

وی در پایان با نکوداشت یاد و خاطره شهدای قیام خونین ۱۷ شهریور، عالم مجاهد آیت الله طالقانی و دومین شهید محراب آیت الله مدنی گفت: آیت الله مدنی حق عظیمی به گردن مردم شهرستان کنگان دارد و میزبانی از آن شهید والامقام از افتخارات مردم این منطقه است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر